تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری | ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل| 09132867163 | پزشک عمومی و متخصص | تزریقات وپانسمان|بخیه و کشیدن بخیه | سونداژ|NG TUBE| لوازم مصرفی بیمار مثل کپسول اکسیژن - تخت - تشک مواج - گلوکومتر - عصا واکر و...

تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری | ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل| 09132867163 | پزشک عمومی و متخصص | تزریقات وپانسمان|بخیه و کشیدن بخیه | سونداژ|NG TUBE| لوازم مصرفی بیمار مثل کپسول اکسیژن - تخت - تشک مواج - گلوکومتر - عصا واکر و...

تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری |  ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل شامل : پزشک عمومی و متخصص |تزریقات وپانسمان |کپسول اکسیزن |تخت|تشک مواج |گلوکومتر|عصا| واکرو کلیه لوازم مصرفی و غیر مصرفی... |مدیریت زخم های دیابتی و بستر| بخیه کردن و کشیدن بخیه |سونداژ مثانه ومجاری ادرار| NG Tube ||مراقبت از بیمار درمنزل وبیمارستان |گرفتن نمونه خون و ازمایش کرونا و ارسال به ازمایشگاه- تلفن هماهنگی 09132867163 و 09338726683

۲۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

 قرص متورال چه خاصیتی دارد؟

 

قرص متورال یا متوپرولول

 

 

قرص متورال چیست؟

 

 

قرص متورال یک دارو از خانواده داروهای بتابلاکر است. این داروها گیرنده‌های بتا را مسدود می‌کنند. در بدن سیستم عصبی و هورمونی در کنار هم به تنظیم عمل سیستم‌های مختلف کمک می‌کنند. گیرنده‌های بتا و آلفا در قلب، عروق، دستگاه تنفس و جاهای مختلف دیگری در بدن قرار دارند. سیستم عصبی با ترشح موادی اقدام به فعال یا غیرفعال کردن این گیرنده‌ها در مواقع نیاز می‌کند.

برای مثال در هنگامی که نیاز به جریان خون بیشتری در بدن وجود دارد، سیستم عصبی با فعال کردن گیرنده‌های بتای قلب، ضربان قلب را افزایش می‌دهد. گیرنده‌های بتا دو نوع اصلی گیرنده بتا-1 و بتا-2 دارند که هرکدام در جاهای مختلفی در سیستم قلبی عروقی و تنفس وجود دارند.


تفاوت قرص متورال با متوپرولول

 

متوپرولول نام ژنریک داروی متورال است. در علم شیمی، هر دارو یک نام منحصر به فرد دارد. در صنعت دارویی اغلب برای سادگی، از یک نام خاص و ساده‌تر برای هر دارو استفاده می‌شود. شرکت‌های داروسازی نیز ممکن است برای تمایز داروی آن‌ها از داروی دیگر شرکت‌ها از نامه‌ای اختصاصی خود برای داروها استفاده کنند اما موظف هستند که بر روی بسته بندی دارو نام ژنریک دارو را نیز ذکر کنند.



قرص متورال چه خاصیتی دارد؟

اینکه قرص متورال چه خاصیتی دارد وابسته به مکانیسم عمل آن است. همان‌طور که گفتیم قرص متورال یک بتابلاکر یا مسدود کننده گیرنده‌های بتا است. درواقع این دارو با اثری که بر روی گیرنده‌های بتا دارد باعث می‌شود مواد فعال کننده این گیرنده‌ها نتوانند اثر کنند.

قرص متورال بعد از مصرف از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود و بعد از 4 الی 6 ساعت به اوج اثر خود می‌رسد و نیمه عمر 4 تا 7 ساعت دارد. این دارو در دوزهای پایین گیرنده‌های اختصاصی بتا-1 موجود در قلب را مهار می‌کند اما در دوزهای بالاتر گیرنده‌های بتا-1 موجود در جاهای دیگر را نیز بلاک می‌کند.


قرص متورال برای چه خوب است؟

 

قرص متورال موارد مصرف گوناگونی دارد اما به طور کلی اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم که قرص متورال برای چه خوب است باید بگوییم که در بیماری‌ها و شرایطی که سیستم قلبی- عروقی درگیر است این قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

موارد مصرف این دارو عبارت‌اند از:

 

    فشارخون : در دوزهای 25-50-100 میلی‌گرم


    سکته حاد قلبی : به شکل تزریقی 50-100 میلی‌گرم


    نارسایی احتقانی قلب: 25-200 میلی‌گرم در روز


    آنژین قلبی: 100 میلی‌گرم در روز


    ضربان قلب بالا و نامنظم حاد (تاکی آریتمی حاد): 5 -15 میلی‌گرم تزریقی


    میگرن: 50-100 میلی‌گرم روزانه


    فیبریلاسیون دهلیزی: 2.5-5 میلی‌گرم تزریقی


    اضطراب: 25-50 میلی‌گرم

 

قرص متورال چه خاصیتی دارد


قرص متورال برای استرس

 

 

همان‌طور که گفتیم سیستم سمپاتیک بر روی گیرنده‌های بتا اثر تحریکی دارد. سیستم سمپاتیک بخشی از دستگاه عصبی است که مسئولیت پاسخ به تنش‌ها و آماده سازی بدن برای مواجهه با موقعیت‌های مختلف را بر عهده دارد.

هنگام بروز اضطراب فارغ از اینکه چه محرکی باعث ایجاد استرس و اضطراب شده است، سیستم سمپاتیک فعال می‌شود و بر کل بدن اثرات مختلفی را اعمال می‌کند. برای مثال مردمک‌ها گشاد می‌شوند، خون بیشتری به عضلات و مغز فرستاده می‌شود، تولید بزاق کم می‌شود و… .

یکی از اثرات سیستم سمپاتیک در این موقعیت اثر بر گیرنده‌های بتای قلب و عروق است. این اثر تحریکی موجب افزایش ضربان قلب و افزایش فشارخون می‌شود.  قرص متورال با مسدود سازی گیرنده‌های بتا موجب کاهش این اثرات می‌شود و به آرامش بدن کمک می‌کند.

دقت داشته باشید که این پاسخ تحریکی سیستم سمپاتیک یک فرایند طبیعی است و نباید به طور سرخود با مصرف داروهایی مانند قرص متورال برای استرس فعالیت آن را محدود کرد.
میگرن

در یک مطالعه که انجام شد، مشاهده شد که افراد مبتلا به میگرن که به هر دلیلی مجبور بودند یک داروی بتابلاکر مصرف کنند، حملات میگرنی کمتری را تجربه می‌کنند. در مطالعات بعدی که انجام شد، دیده شد مصرف روزانه یک داروی بتابلاکر موجب پیشگیری از حملات میگرنی می‌شود.

اینکه ارتباط مصرف داروهای بتابلاکر با میگرن چیست هنوز به طور کامل شناخته نشده است اما گمان می‌شود که مصرف این داروها موجب کاهش پاسخ‌های تنشی بدن که محرک وقوع حملات میگرنی هستند می‌شود.


قرص متورال چه موقع مصرف شود؟

 

 

همان ‌طور که دیدیم، متورال برای بیماری‌های مختلفی مصرف می‌شود و در هر شرایطی در دوزهای مختلف و به شکل تزریقی یا خوراکی استفاده می‌شود.

اینکه قرص متورال چه موقع مصرف شود بستگی به‌ علت تجویز این دارو دارد و این مورد باید حتماً زیرنظر پزشک و طبق دستور او باشد.

قرص متورال را سرخود مصرف نکنید و درصورتی‌که بیشتر از چند هفته است که روزانه این دارو را مصرف می‌کنید، به یک‌باره مصرف آن را قطع نکنید. اگر در روز چند بار قرص متورال را مصرف می‌کنید، درصورتی‌که یک نوبت را فراموش کردید به محض یادآوری نوبت فراموش‌شده را مصرف کنید مگر اینکه کمتر از چند ساعت تا نوبت بعدی فاصله باشد. هیچ‌گاه در یک نوبت به‌دلیل فراموشی نوبت قبلی دوز مصرفی را دو برابر نکنید.

 


قرص متورال با چه داروهایی تداخل دارد؟

 

 

اگر به دلایلی مثل فشارخون یا میگرن مجبورید هرروز از این دارو مصرف کنید احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده است که قرص متورال با چه داروهایی تداخل دارد.

متورال با داروهای فشارخون، داروهای قلبی، مسکن‌ها تداخل دارد و ممکن است موجب کاهش اثر یا افزایش اثر این داروها شود یا اینکه آن داروها موجب کاهش یا افزایش اثر قرص متورال شوند. اما به طور کلی تداخلات اصلی قرص متورال داروهای برومپریدول، اتوفیلین، فکسینیدازول، فلوکتافنین، ریواستیگمین هستند و این داروها با متورال نباید مصرف شوند.

در صورتی که به دلایل دیگری در حال مصرف داروی دیگری هستید، حتماً به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

 


عوارض جانبی

 

 

مهم‌ترین عارضه جانبی قرص متورال واکنش آلرژیک است. اگر بعد از مصرف این دارو دچار کهیر، تورم صورت، لب‌ها و گلو و مشکل در تنفس شما ایجاد شد هرچه سریع‌تر به اورژانس مراجعه کنید.

 

قرص متورال می‌تواند موجب ایجاد عوارض جانبی زیر شود:

 

    ضربان قلب آهسته
    احساس سبکی
    تنگی نفس
    تورم
    احساس سرما در دست‌ها و پاها
    سرگیجه
    خستگی
    افسردگی، گیجی و مشکلات حافظه
    کابوس و مشکلات خواب
    اسهال

ممکن است دچار یک یا چند مورد از این عوارض یا عوارض ناشایع دیگری در ارتباط با مصرف متورال شوید. در این صورت حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.


عوارض قرص متورال روی جنین

 

 

یکی از نکات مهم در دوران بارداری، توجه ویژه به داروهایی است که مصرف می‌شود. قرص متورال در گروه C عوارض داروها در بارداری است یعنی اینکه مطالعات حیوانی مواردی از عوارض قرص متورال روی جنین نشان نداده است و مطالعات انسانی به اندازه کافی در دسترس نیست. بنابراین می‌تواند در شرایط خاص و نظارت پزشک با توجه به ضررها و فواید احتمالی مصرف شود.

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

تبلیغات --------------------------------------------------------------------

پانسمان زخم های دیابتی و بستر

 

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۳۱ فروردين ۰۱ ، ۰۶:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


دستورات غذایی برای هر مزاجی چیست؟

 

 

رژیم غذایی


اگر مزاج غالب فرد سبب بروز مشکلاتی برای او شود، می‌توان از طریق رژیم غذایی و ورزش آن را کنترل کرد.

 هر فردی بسته به مزاجی که دارد باید برخی مواد غذایی را بیشتر مصرف کند و از مصرف برخی دیگر بپرهیزد. علاوه بر این هر ورزشی برای یک نوع مزاج مناسب‌تر است

 

۱. رژیم غذایی مزاج دموی

 

 

افراد دارای مزاج دموی باید مواد غذایی با مزاج سرد و خشک مصرف کنند، همچون کلم، گل‌کلم، گوجه، سیب‌زمینی، لوبیا، تمام میوه‌های ترش، سیب، نارگیل، بادام‌زمینی، ذرت، نخود، سفیده تخم‌مرغ، ماست، چای، قهوه، تمر هندی و سرکه.

این افراد باید از مصرف مواد غذایی پرچرب و پرکالری بپرهیزند. به‌علاوه باید به طور روزانه سبزیجاتی نظیر چغندر سوئیسی، جعفری، نعناع، ​​گشنیز، پیازچه، شابانک، سبزیجات تیره و کاهو مصرف کنند.

 

۲. رژیم غذایی مزاج بلغمی

 

مصرف مواد غذایی با مزاج سرد و تر، خصوصا در فصول و آب‌وهوای سرد، به افراد دارای مزاج بلغمی توصیه نمی‌شود. برای درمان مزاج بلغمی، این افراد باید بیشتر میوه‌های گرم مزاج و غذاهای گرم مزاج مصرف کنند.

به‌طورکلی بهتر است این افراد غذاهای آبکی مانند سوپ یا آش رشته و خورش مصرف نکنند. همچنین بهتر است از مصرف بیش از حد ماکارونی، سیب‌زمینی و برنج بپرهیزند زیرا ممکن است سبب افزایش وزن آنها شوند.

مصرف محصولات لبنی (پنیر، ماست، یا دوغ)، سس، سس مایونز و مواد غذایی ترش نیز توصیه نمی‌شود.

مصرف سبزیجات یا میوه‌هایی با مزاج سرد (همچون هندوانه، خیار، هلو، آلو، کاهو و اسفناج) برای این افراد مفید نیست، اما مصرف میوه‌هایی نظیر موز، به و سیب برای آنها بسیار مفید است.

به افرادی با مزاج بلغمی توصیه می‌شود که خوراکی‌هایی نظیر بادام‌ شور یا بوداده، پسته، کشمش و انجیر مصرف کنند. مصرف مواد غذایی نظیر تخم خربزه، تربچه و آویشن که سبب اسهال یا ادرار می‌شوند و می‌توانند رطوبت بدن را کاهش دهند و احساس سبکی و شادی را ایجاد کنند، به این افراد توصیه می‌شود.
هر مزاج رژیم غذایی خاص خود را دارد برای مثال بلغمی‌ها بهتر است زیاد برنج، سیب‌زمینی و ماکارونی نخورند.

 

۳. رژیم غذایی مزاج سوداوی

 

 

افراد دارای مزاج سوداوی باید در خصوص مواد غذایی که مصرف می‌کنند خیلی محتاطانه عمل کنند. برخی از مواد غذایی به حفظ تعادل سوداوی در این افراد کمک می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر سرعت متابولیسم آنها را افزایش می‌دهند و سایر مواد غذایی سرعت متابولیسم آنها را کاهش می‌دهند.

افراد دارای مزاج سوداوی به غذاهای تند و شیرینی‌ها خیلی حساس‌اند. این غذاها ممکن است باعث شوند عملکرد بدن آنها کاهش پیدا کند و باعث افزایش وزن آنها شوند. ازآنجایی‌که این افراد مزاج خشکی دارند، باید مایعات زیاد مصرف کنند. خشک بودن مزاج باعث می‌شود این افراد اغلب با یبوست یا کند بودن هضم دست‌وپنجه نرم کنند.

عامل مهم دیگری که باید به‌خاطر بسپارید این است که این مزاج بیش از هر مزاج دیگری به فیبر نیاز دارد. این افراد باید رژیم غذایی را انتخاب کنند که شامل بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، سبزیجات و سایر غذاهای حاوی فیبر است. این یکی دیگر از دلایلی است که مواد غذایی از قبل آماده شده، انتخاب خوبی برای این افراد نیستند. اکثر مواد غذایی از قبل آماده شده حاوی مقادیر کم تا متوسط ​​فیبر هستند.

این افراد باید سبزیجات پخته مصرف کنند زیرا سبزیجات خام برای آنها خیلی سرد خواهند بود. این به این معناست که رژیم غذایی که شامل مقادیر بالای مواد غذایی و میوه‌های خام یا آبمیوه باشد برای این افراد مناسب نیست.

برای کاهش وزن موثر، بهتر است این افراد روی مصرف شیر، پنیر، تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، مرغ، گوشت، حبوبات، مغزیجات و دانه‌ها تمرکز کنند.

این افراد باید مواد غذایی با مزاج گرم و مرطوب همچون جگر، زنجبیل، بادام، پسته، گندم، عسل، شکر و نمک مصرف کنند.

 

۴. رژیم غذایی مزاج صفراوی

 

 

ازآنجایی‌که مزاج صفراوی گرم و خشک است، این افراد باید از مصرف محرک‌های غذایی همچون کافئین یا گیاهان محرک/ گرم مزاج بپرهیزند. بهتر است بخش عمده‌ای از رژیم غذایی این افراد را غذاهایی با مزاج سرد و تر (همچون میوه‌ها و سبزیجات خام) تشکیل دهند.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که این افراد خیلی عجول‌اند ممکن است در انتخاب مواد غذایی اشتباه کنند. آنها خیلی به چیزی که می‌خورند فکر نمی‌کنند؛ بنابراین اولین قدم اساسی برای این افراد این است که رژیم غذایی‌شان را تغییر دهند و بیشتر غذاهای سالم بخورند و به میزان کمتری غذاهای ناسالم یا هله‌هوله مصرف کنند.

این افراد به‌سرعت غذا را هضم می‌کنند، بنابراین باید رژیمی را دنبال کنند که شامل تعداد زیادی وعده‌های غذایی کوچک در طول روز باشد و سرشار از پروتئین باشد.

مواد غذایی مفید برای مزاج صفراوی عبارت‌اند از:

    میوه‌ها
    سبزیجات آبدار
    سوپ‌های گرم
    مایعات کافی
    سبزیجات ریشه‌ای
    سبزیجات دریایی
    حبوبات
    پروتئین ماهی.

این افراد باید به‌ندرت بستنی، ادویه‌های تند، ماست و نوشیدنی‌های یخی مصرف کنند. بزرگسالان دارای این مزاج نباید در مصرف کاری، شکر، کافئین، چای، چیلی و نمک زیاده‌روی کنند (کودکان نیز باید از مصرف نوشابه، چای یا غذاهای شیرین بپرهیزند).

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

 

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۴:۳۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


۸ گام برای شناسایی مزاج بدن

 

مزاج شناسی

 برای شناسایی مزاج توجه و بررسی رنگ پوست، ویژگی‌های مو، میزان گوشت و چربی بدن، سفتی و نرمی اندام‌ها، نحوه خواب و بیداری، وضعیت اجابت مزاج و مشخصات آن مهم استلازم به یادآوری است تک تک اندام و اعضای بدن، علاوه بر مزاج جبلی که حاکم بر بدن است دارای طبع ویژه خود هستند که ممکن است با مزاج کلی فرد متفاوت باشد.

   
 شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات جسمی هر فرد یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای شناسایی طبع است. اگرچه این روش‌ها ساده به نظر می‌رسند، اما در عین حال دقت و تجربه زیادی برای شناسایی مزاج نیاز است. در این مطلب شما را با 8 روش شناسایی مزاج که توسط آن می‌توانید مزاج خود و سایر افراد را تشخیص دهید، گردآوری کرده‌ایم.

شناسایی مزاج 

 

گام اول: بررسی سردی و گرمی بدن

 


 

برای شناسایی مزاج و تشخیص سردی و گرمی بدن می‌توانید بخشی از اندام مانند ساعد را لمس کنید و دقت کنید لمس آن چه احساسی به شما می‌دهد:
 

اگر احساس گرما و حرارت کردید، نشان دهنده این است که فرد دارای مزاج گرم است.
اگر احساس سرما کردید، بیانگر طبع سرد است.


 
گام دوم: نرمی و سفتی بدن

 


 
بافت بدنی افراد در مقایسه با یکدیگر متفاوت ست و این امر نشانه‌ای از تفاوت در مزاج آنها است:

اگر با لمس بدن خود یا فردی گرما احساس کردید و علاوه بر آن متوجه شدید بافت بدنی نرم است و به راحتی با فشار انگشت فرو می‌رود، چنین فردی علاوه بر گرمی مزاج دارای رطوبت نیز هست و مزاج گرم و مرطوب (دموی) دارد.
اگر با لمس بدن، احساس گرما نمودید اما خشکی و زبری را زیر سر انگشتتان احساس کردید، مزاج گرم و خشک (صفراوی) است.
اگر با لمس بدن، احساس سردی کردید و این سردی همراه با نرمی پوست و بافت گوشت آلود بودن نیز همراه بود، چنین فردی دارای مزاج سرد و تر (بلغمی) است.
اگر با لمس بدن، احساس سردی کردید و در عین حال بافت بدن سفت و سخت بود، چنین فردی دارای مزاج سرد و خشک (سوداوی) است.
 

گام سوم: بررسی رنگ پوست بدن

 


 

یکی دیگر از راه‌های شناسایی مزاج همراه با در نظر گرفتن بافت بدن و سردی و گرمی آن، بررسی رنگ پوست است.

پوست سفید یا مایل به سفید نشانه خوبی برای تشخیص مزاج سرد است و غالبا این افراد مشکل کم خونی دارند.
پوست بدن قرمز رنگ یا مایل به قرمز و صورتی، دارای مزاج گرم هستند و جزو افراد پرخون محسوب می‌شوند.
پوست بدن زرد رنگ یا مایل به زردی علاوه بر طبع گرم دارای مزاج خشک نیز هستند و با مشکل غلبه صفرا روبرو هستند.
پوست بدن تیره و کدر و دارای لب‌های بادمجانی رنگ، نشانه مزاج سرد و خشک است و این افراد با غلبه سودا در بدن مواجه هستند.
رنگ پوست سفید مایل به رنگ گچ، نشانه مهمی برای مزاج‌های سرد و تر است و یکی از نشانه‌های غالب این افراد غلبه بلغم در بدن است.
 

 
گام چهارم: بررسی عضلات یا استخوانی بودن


 


بررسی ظاهر و شکل اندام و عضلات نیز یکی دیگر از راه‌های شناسایی مزاج است.

 

بالاتنه فراخ و پهن نشان دهنده مزاج گرم است. همچنین داشتن اندام درشت، عروق برجسته و نبض قوی نیز از دیگر نشانه‌های افراد داری مزاج گرم می‌باشد.
اندام ظریف، بالاتنه کوچک و نبض ضعیف نشانه داشتن مزاج سرد است.
افراد دارای چهره لاغر و پوست به استخوان چسبیده دارای مزاج خشک هستند. همچنین افرادی که مفاصل قابل مشاهده و برجسته دارند، غضروف حنجره و بینی آنها نیز برجسته و واضح است، دارای مزاج خشک هستند.


 
گام پنجم: بررسی میزان خواب

 


 

ساعت خواب، کیفیت و چگونگی آن نیز یکی دیگر از راه‌های شناسایی مزاج در طب سنتی است.

 

ساعات خواب افراد دارای مزاج سرد و تر بیشتر از حد مجاز (8 ساعت) است.
افراد دارای مزاج گرم و خشک دارای خواب کم بوده و در بیشتر ساعات روز بیدار هستند.
 


گام ششم: بررسی مو

 


 

افراد دارای رشد موی زیاد و اصطلاحا پرمو در طب سنتی در گروه گرم مزاجان قرار می‌گیرند.
افراد دارای رشد موی کم و ابروهای نازک و بدن کم مو جزو افراد با مزاج سرد هستند.
مجعد و حالت‌دار بودن موها، کلفت بودن موها به همراه رشد سریع و زیاد مو در سر و اندام‌ها نشانه‌ای از مزاج گرم و خشک است.
کم پشتی به همراه نازک بودن موها و موی خیلی صاف و لخت علامت مزاج سرد و تر است. همچنین پدیدار شدن موی سفید زودتر از موقع نیز نشانه‌ای از غلبه تری و سردی در بدن است.
 


گام هفتم: وضعیت اجابت مزاج و مشخصات آن

 


 
رنگ مدفوع و کیفیت آن از دیگر مواردی است که در طب سنتی برای شناسایی مزاج استفاده می‌شود.

چنانچه رنگ مدفوع یا ادرار تیره‌تر از حالت معمول یا بدبوتر از حالت نرمال باشد، این امر نشان دهنده مزاج گرم و غلبه صفرا است.
کم رنگ بودن مدفوع و کم بودن بوی آن نشانه مزاج سرد است.


 
گام هشتم: بررسی میزان سازگاری افراد با محیط

 


 

به این منظور چنانچه فردی خوراکی با طبع گرم بخورد یا در محل گرمی باشد و زود احساس گرمی کند، نشان دهنده گرمی مزاج است و برعکس افرادی که اصطلاحا زود دچار سردی می‌شوند و در هوای سرد زیاد احساس سرما می‌کنند، دارای مزاج سرد هستند.


لازم به ذکر است توضیحات بالا همگی به ویژگی‌های جسمی فرد توجه داشت در صورتی که برای شناسایی مزاج خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های روانی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

 

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۹ فروردين ۰۱ ، ۰۶:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

بلایی که خواب بعد از سحری سرتان می آورد

 

 

خواب بعد از سحری

 

 در ماه رمضان، وعده سحری بسیار مهم است و بی‌توجهی به آن سلامت بدن را به خطر می‌اندازد. اما بسیاری از افراد بعد از خوردن سحری، بلافاصله می‌خوابند و این کار هم مشکلاتی برای بدن به‌وجود می آورد.

 

 بسیاری از افراد خواب سحر را نمی‌توانند نادیده بگیرند و در ماه رمضان مجبور هستند هنگام سحر یک وعده غذایی کامل مصرف کنند. معمولا بیشتر این افراد پس از مصرف وعده غذایی سحری فورا به رختخواب برمی‌گردند که این کار می‌تواند سلامت‌شان را به خطر اندازد. از برخی از عوارض خوابیدن پس از سحر باید به سوء‌هاضمه، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، اضافه‌وزن و در موارد وخیم‌تر سکته اشاره کرد.

 

مشکلات گوارشی

 

دراز کشیدن پس از خوردن غذا در ابتدا می‌تواند لذت‌بخش باشد، اما فرد را به مشکلات گوارشی مبتلا می‌کند.

 

دستگاه گوارش برای اینکه بهتر کار کند، فرد باید در حالت نشسته باشد. وقتی معده‌تان پر از غذاست و دراز کشیده‌اید، جاذبه در این حالت چندان به‌کارتان نمی‌آید و غذا نمی‌تواند به‌راحتی از درون روده عبور کند. همچنین اسید معده (که معمولا بعد از مصرف غذا بسیار زیاد می‌شود) وارد مری‌تان شده و موجب رفلاکس معده می‌شود. رایج‌ترین عارضه رفلاکس معده، سوزش معده است. این سوزش با درد معده و همزمان سوزش در ناحیه سینه و پشت قفسه سینه رخ می‌دهد.

 

کیفیت بد خواب

 

خوابیدن با معده پر هنگام سحری، از کیفیت خواب‌تان می‌کاهد. وقتی موقع خواب معده‌تان پر است، سوخت‌وساز بدن برای هضم غذا افزایش می‌یابد و این موضوع باعث می‌شود مغزتان هم فعال شود و به همین دلیل احتمال کابوس دیدن در شما بالا می رود. کیفیت خواب‌تان وقتی غذاهای شیرین یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌خورید بدتر هم می‌شود. این مواد خوراکی انرژی بیشتری به شما می‌دهند و وقتی به رختخواب برمی‌گردید، نمی‌توانید خواب خوبی داشته باشید.

 

بررسی‌ها نشان داده‌ که رفلاکس اسید معده می‌تواند فرد را به آپنه خواب مبتلا کند. آپنه خواب یک وقفه تنفسی در خواب است که تنفس برای مدتی کوتاه متوقف شده یا کاهش می‌یابد و این وضعیت احتمال دارد به دفعات تکرار شود. این مشکلات تنفسی که جلوی رسیدن اکسیژن کافی به مغز را می‌گیرد، می‌توانند فرد را دچار سکته مغزی کنند.

 

همچنین سوء‌هاضمه روی چربی و فشار خون اثر منفی می‌گذارد که این دو مشکل، سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

 

افزایش وزن

 

معمولا افراد هنگام سحری برای پیشگیری از گرسنگی در طول روز، غذاهای پرکالری مصرف می‌کنند و وقتی فورا بعد از غذا می‌خوابند، بدن آنها فرصت نمی‌کند کالری‌های اضافه را بسوزاند و این کالری‌ها تبدیل به چربی شده و دارای اضافه‌وزن می‌شوند. البته چاقی و اضافه‌وزن به عوامل متعددی از جمله، ژنتیک، سوخت‌وساز، رزژیم غذایی، فعالیت‌های فیزیکی و مصرف داروهای مختلف وابسته است. اما بررسی‌ها نشان داده‌ است که خوابیدن پس از مصرف حجم بالایی از غذا موجب اضافه‌وزن در افراد می‌شود.

 

زمان خواب بعد از سحری

 

محققان می‌گویند تا یک ساعت پس از صرف غذای ساده، نخوابید

و اگر غذایتان پرچرب و سنگین است این زمان را به سه ساعت افزایش دهید.

بدین ترتیب نه‌تنها کابوس به سراغ‌تان نمی‌آید، بلکه گوارش‌تان به‌درستی کار کرده و به رفلاکس معده که منجر به سوزش معده و مشکلات دیگر می‌شود مبتلا نمی‌شوید.

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۸ فروردين ۰۱ ، ۰۵:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


10 حقیقت مهم درمورد ویتامین D

 

 

کمبود ویتامین دی


کمبود ویتامین D می تواند عوارض زیادی بر بدن داشته باشد و بسیاری از عوارض کمبود ویتامین D تا سال‌ها بر بدن شما باقی می‌ماند.

 حدود یک میلیارد نفر از مردم دنیا دچار کمبود ویتامین D هستند. کمبود ویتامین D بر اثر قرار نگرفتن در معرض آفتاب و رژیم غذایی نامناسب میان مردم شایع شده است.

 

علل کمبود ویتامین D

 

 

شیوع کمبود ویتامین D از سالهای ۱۹۷۰ به بعد به دو علت افزایش یافته است: اول تغییر شیوه زندگی که افراد کمتر در برابر نور آفتاب قرار می‌گیرند و دوم افزایش استفاده از ضد آفتاب ها در زمان‌هایی که افراد در برابر نور آفتاب قرار می‌گیرند ولی نور آفتاب جذب پوست نمیشود. این دو دلیل همچنان وجود دارند و حتی رو به افزایش نیز هستند؛ برای همین است که پیدا کردن راه حل برای کمبود ویتامین D اهمیت زیادی دارد.

 

عوارض کمبود ویتامین D

 

 

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند عوارض زیادی بر بدن داشته باشد. بسیاری از عوارض کمبود ویتامین D تا سال‌ها بر بدن شما باقی می‌ماند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر هستند:

    مشکلات قلبی عروقی، فشار خون
    مشکلات سیستم عصبی
    افزایش شانس ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های نقص ایمنی

کمبود ویتامین D با کاهش جذب کلسیم و افزایش میزان پوکی استخوانها به خصوص در سنین بالا، ریسک شکستگی استخوان ها (به خصوص استخوان لگن) را افزایش می دهد. شکستگی استخوان لگن یکی از علل شایع اقامت طولانی در بستر، زخم بستر و مرگ سالمندان می باشد.

 

منابع ویتامین D

 

 

در راستای پیدا کردن راه حل برای کمبود ویتامین D، اول لازم است انواع مختلف منابع ویتامین D را بشناسیم.

    ویتامین D حیوانی (D3): ویتامین D موجود در گوشت یا روغن حیوانی است.منابع ویتامین D حیوانی شامل ماهی (بیشتر انواع غیر پرورشی)، روغن کبد ماهی، جگر و تخم مرغ
    ویتامین D گیاهی (D2): منابع گیاهی ویتامین D شامل قارچ و آووکادو می باشند

یکی دیگر از منابع مهم تامین ویتامین D آفتاب است. این منابع می‌توانند تمام ویتامین D مورد نیاز بدن ما را رفع کنند. به همین دلیل است که با داشتن تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم، می‌توان بدون نیاز به مکمل‌های غذایی نیاز خود را به ویتامین D رفع کرد.

 

مکمل‌های دارای ویتامین D

 

 

مکمل‌های غذایی بسیاری نیز وجود دارند که با ویتامین D غنی شده اند. قرص و کپسول‌های زیادی وجود دارند که مقادیر زیادی ویتامین D دارند. البته ویتامین D موجود در مکمل‌ها و یا محصولات غنی شده مانند شیر و غلات هم، نیاز به فعال سازی در بدن دارند. بسیاری از افراد بالغ در صورت قرار نگرفتن کافی در معرض نور خورشید، نیاز به مصرف مکمل ویتامین D دارند. پس از مصرف مکمل ویتامین D هم شما نیاز دارید که در معرض آفتاب قرار بگیرید.

 

کارکرد ویتامین D

 

 

نکته حائز اهمیت درمورد ویتامین D این است که ویتامین D به صورت طبیعی در بدن فعال نمی‌شود؛ این یعنی برای فعال شدن ویتامین D در کبد نیاز است که شما در معرض اشعه فرابنفش قرار بگیرید. زمانی‌که شما در معرض نور آفتاب قرار می‌‌گیرید، مواد غذایی در کبد شما به کلسترول تبدیل می‌شوند. بعد از تبدیل مواد غذایی به کلسترول، نور آفتاب این کلسترول را به ویتامین D تبدیل می‌کند. این بدین معناست که حتی اگر شما مواد غذایی دارای ویتامین D را مصرف کنید، اگر در معرض آفتاب قرار نگیرید، ویتامین D در بدن شما فعال نمی‌شود.

 

نور آفتاب و ویتامین D

 

 

اکثر شیشه ها جلوی عبور اشعه ماوراء بنفش را می گیرند و لذا قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در پشت شیشه، کمکی به ساخت ویتامین D در زیر پوست بدن نمی کند. مصرف ضد آفتاب با SPF = 15 یا بیشتر، تا ۹۹ درصد ساخت ویتامین D را در پوست متوقف می کند. قرار گرفتن روزانه حدود نیم ساعت در معرض نور آفتاب، در بیشتر فصول نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند. میزان مصرف ویتامین دی در سنین مختلف، فصول مختلف، شرایط جغرافیایی مختلف و رنگ پوست های مختلف متفاوت است.

 

ویتامین دی و پوکی استخوان

 

 

ویتامین دی در کنار کلسیم می‌تواند باعث افزایش استحکام استخوان‌ها می‌شود. کمبود ویتامین d در بدن موجب کاهش استحکام استخوان می‌شود. در صورتی که کودکان در سنین پایین با کمبود ویتامین دی مواجه شوند، ممکن است به نرمی استخوان دچار شوند. نرمی استخوان بیماری است که به علت عدم استحکام استخوان به وجود می‌آید. استخوان کودکان مبتلا به نرمی استخوان، ممکن است با کوچکترین ضربه دچار شکستگی شود. پس بهتر است از سنین پایین اقدام به بررسی مقدار ویتامین بدن کنید تا به بیماری‌های مربوط به ویتامین دی نشوند.

 

تاثیر ویتامین دی بر مو

 

 

ویتامین دی تاثیر زیادی بر غده‌های موی سر دارد. مصرف ویتامین دی می‌تواند تاثیرات بسیاری بر موهای شما داشته باشد. بعضی این تاثیرات شامل موارد زیر اند:

    ویتامین دی می‌تواند مانع ریزش مو شود.
    ویتامین دی با تحریک فلوکول‌های مو کمک می‌کند موها سریعتر رشد کنند.

تحقیقات نشان داده اند که ریزش مو در افراد زیادی پس از افزودن ویتامین دی قطع شده است.

 

تاثیر ویتامین دی بر پوست

 

 

پوست ما با قرار گرفتن در مقابل آفتاب می‌تواند ویتامین D3 تولید کند. این ویتامین محلول در چربی است و می‌تواند از خشکی و اگزمای پوست جلوگیری کند. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از خواص ویتامین دی برای پوست، باید آن را در قالب مکمل غذایی یا کرم موضعی استفاده کرد. ویتامین D دارای خواص ضد التهاب است و می‌تواند به سرعت التهاب ناشی از آفتاب‌سوختگی را از بین ببرد.

 

خواص ویتامین دی برای پوست ورای موارد بالاست؛ ویتامین دی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند به جوان سازی پوست کمک کند. مورد دیگر تاثیر ویتامین دی بر پوست، افزایش کلاژن سازی و رفع چین و چروک‌های پوست اشاره کرد. تاثیر قرص ویتامین دی بر پوست می‌تواند پس از دوره کوتاهی از مصرف شما را شگفت زده کند.

 

قرص ویتامین دی برای صورت

 

 

پوست صورت ما بسیار حساس است و مواظبت از آن برای ما اهمیت زیادی دارد. قرص ویتامین d3 برای پوست صورت خواص زیادی دارد. قرص ویتامین دی برای پوست صورت نقش چرب کننده و ضد التهاب دارد. این ویتامین برای پیشگیری و درمان پسوریازیس داروی بسیار مناسبی است. ویتامین دی به رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند و باعث جوانسازی پوست می‌شود.

شما همچنین می‌توانید با ماساژ دادن مایع موجود در قرص ویتامین دی از تاثیر قرص ویتامین دی برپوست صورت بهره‌مند شوید. قرص ویتامین دی حتی می‌تواند به عنوان ضد آفتاب نیز روی پوست شما باشد و از پوست شما محافظت کند.

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۷ فروردين ۰۱ ، ۰۶:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


۸ خطر کمبود مس در بدن

 

 

کمبود مس در بدن


حد بالای مصرف مس برای افراد ۱۹ ساله به بالا، ۱۰ هزار میکروگرم یا ۱۰ میلی گرم در روز است. مصرف بالاتر از این سطح می‌تواند مسمومیت ایجاد کند.

 کمبود مس در بدن و مسمومیت با مس در ایالات متحده امریکا بندرت اتفاق می‌افتد. دوز مجاز که برای مصرف مس توصیه شده، حدود ۹۰۰ میکروگرم در روز برای نوجوانان و بزرگسالان است.
حد بالای مصرف مس برای افراد ۱۹ ساله به بالا، ۱۰ هزار میکروگرم یا ۱۰ میلی گرم در روز است. مصرف بالاتر از این سطح می‌تواند مسمومیت ایجاد کند.
مصرف زیاد مکمل‌های ویتامین ث می‌تواند باعث کمبود مس شود. درحالیکه کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد، اما برخی بیماری‌ها و دیگر عوامل می‌توانند خطر کمبود مس را افزایش دهند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نقص ژنتیکی متابولیسم مس
مشکلات جذب
مصرف زیاد مکمل‌های ویتامین ث یا زینک (روی)
برخی بیماری‌ها مثل از بین رفتن میلین در سیستم عصب مرکزی، پلی نوروپاتی، میلوپاتی و التهاب عصب اپتیک

از آنجایی که مس در کبد ذخیره می‌شود، از همین رو کمبود آن به مرور زمان و به آرامی رخ می‌دهد.

 

زینک (روی) و ویتامین ث

 

 


مصرف زیاد زینک (۱۵۰ میلی گرم یا بیشتر در روز) و ویتامین ث (بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز) بواسطه رقابت با مس برای جذب در روده ممکن است باعث کمبود مس شود.

 

دلایل کمبود مس در اطفال

 


کمبود مس در اطفال و کودکانی که شیر گاو را بجای شیرخشک مصرف می‌کنند، دیده شده است. شیر گاو حاوی مقدار کمی مس است. بهتر است کودکان زیر ۱ سال از شیر مادر تغذیه کنند در غیر این صورت می‌توانند از شیر خشک استفاده کنند. شیر گاو موادمغذی موردنیاز یک کودک را ندارد.

 

اثرات کمبود مس

 


پایین بودن سطح مس می‌تواند منجر به: آنمی (کم خونی)، پایین آمدن دمای بدن، شکستن استخوان، استئوپورز (پوکی استخوان)، از بین رفتن رنگدانه‌های پوست، مشکلات تیروئید شود. بیماری‌های متابولیک می‌توانند بر روش جذب ویتامین‌ها و موادمعدنی در بدن تاثیر بگذارند.

بیماری منکز (Menkes): بیماری منکز-یک اختلال نهفته است که تاثیر منفی بر نحوه متابولیز مس در مغز می‌گذارد که این می‌تواند منجر به تاخیر در رشد اعصاب اطفال از حدود ۶ تا ۸ هفتگی شود.

یک کودک مبتلا به این بیماری ممکن است تا ۳ سالگی زنده نماند. تزریق زیرپوستی مس می‌تواند به نرمال شدن سطح مس در خون کمک کند، اما اینکه تزریق مس می‌تواند به نرمال شدن سطح مس در خون کمک کند، به نوع جهش ژنتیکی بستگی دارد.

یک کارآزمایی بالینی نشان داد که درمان اطفال قبل از شروع علایم کمبود مس می‌تواند به بهبود مهارت‌های حرکتی ریز و درشت و مهارت‌های تطبیقی، مهارت‌های شخصی و اجتماعی و رشد سیستم عصبی-کلامی در کودکان و بهبود رشد آن‌ها کمک کند.

 

دیگر اثرات کمبود مس

 

 


کمبود مس با موارد زیر ارتباط دارد:

 

افزایش خطر عفونت
استئوپورز (پوکی استخوان)
از بین رفتن رنگدانه مو و پوست
آنمی (کم خونی)، زیرا مس به تشکیل گلبول‌های قرمزخون کمک می‌کند
مغز و سیستم عصب

مصرف بسیار کم یا زیاد مس می‌تواند به بافت مغز آسیب بزند. در بزرگسالان، تحلیل سیستم عصب درنتیجه بهم ریختن تعادل مس مشاهده شده است که این ممکن است ناشی از یک مشکل در مکانیسم دخیل در متابولیز مس و استفاده از آن در مغز باشد.

بالا بودن سطح مس می‌تواند منجر به آسیب اکسیداتیو در مغز شود. به عنوان مثال در بیماری ویلسون، مقادیر زیاد مس در کبد، مغز و دیگر بافت‌های حیاتی و مهم جمع می‌شود.

 

ارتباط مس با آلزایمر

 


انباشت و تجمع مقادیر زیادی از مس با بیماری آلزایمر ارتباط دارد. وقتی مس به طور غیرطبیعی انباشته می‌شود، این ممکن است باعث تشکیل پلاک‌های آمیلوئید روی یک سلول عصبی شود.

ساخت و تشکیل این پلاک‌های آمیلوئیدی می‌تواند منجر به بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌های تحلیل رونده عصب شود.

 

منابع غذایی

 


بادام هندی حاوی مس است. مس در انواع موادغذایی یافت می‌شود. از منابع مس می‌توان به مواردی مانند: صدف خوراکی و دیگر صدف ها، غلات کامل؛ لوبیاها، سیب زمینی، مخمر، سبزی‌های برگدار، کاکائو، میوه‌های خشک، فلفل سیاه، کلیه و جگر، مغزها مثل بادام هندی و بادام‌ها اشاره کرد.

اکثر میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار کمی مس هستند، اما مس در غلات کامل وجود دارد و حتی به برخی غلات صبحانه و دیگر غذاهای غنی شده نیز افزوده می‌شود.


مکمل مس

 


مکمل مس در دسترس می‌باشد، اما بهتر است ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری را از طریق موادغذایی بدست آورید تا خطر بهم ریختن تعادل آن‌ها کمتر شود.

برخی افراد نیاز به مصرف مکمل مس دارند. به علاوه موادمغذی موجود در موادغذایی باهم کار می‌کنند تا بتوانند اثری را بوجود بیاورند که چشمگیرتر از اثری است که با خوردن موادمغذی به تنهایی و جداگانه بدست می‌آید.

اکثر مکمل‌های مولتی ویتامین حاوی ۲ میلی گرم مس هستند که این مقدار از نظر هیئت تغذیه و موادغذایی، امن و کافی می‌باشد.

 

خطرات مس برای سلامتی

 

 


مکمل مس می‌تواند با موارد زیر اثرات متقابل داشته باشد:

قرص‌های جلوگیری از بارداری و هورمون درمانی

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل آسپیرین و ایبوپروفن

پنی سیلامین که برای کاهش سطح مس در بیماری ویلسون استفاده می‌شود

آلوپورینول که یک دارو برای درمان نقرس است

سایمتیدین یا تاگامت (Tagamet) برای زخم معده و رفلاکس معده استفاده می‌شود

مکمل‌های زینک (روی)

این محصولات ممکن است سطح مس در خون را افزایش یا کاهش دهند که این منجر به بهم ریختن تعادل مس می‌شود.

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۵ فروردين ۰۱ ، ۰۵:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


هرگز این کار‌ها را با معده خالی انجام ندهید

 

 

معده خالی


کارشناسان حوزه بهداشت می‌گویند در ساعات اولیه صبح مکانیسم بدن کند است، بنابراین بهتر است مواد غذایی مصرف شوند که سبک هستند یا هیچ تلاطمی داخل شکم ایجاد نمی‌کنند. برای این منظور هم باید بدانیم چه موادی را نباید صبح‌ها با معده خالی از مصرف کرد.

 

 اغلب افراد دوست دارند روز خود را با یک فنجان قهوه یا چای داغ شروع کنند، بدون دانستن این واقعیت که ممکن است باعث اسیدیته شود. خوب بر اساس نتایج مطالعات این یک عادت است که باید آن را برای فردایی سالم‌تر تغییر داد.

 

به گزارش hidoctor، بر اساسا اظهارات کارشناسان حوزه بهداشت در ساعات اولیه صبح مکانیسم بدن کند است، بنابراین مواد غذایی سبک یا این‌که هیچ تلاطمی داخل شکم ایجاد نمی‌کند مصرف شود. برای تحقق آن نخست باید مواردی درک شود که بهتر است صبح‌ها با معده خالی از مصرف آن‌ها اجتناب شود. کمبود سوخت در ساعات اولیه صبح می‌تواند به طرق مختلف روی بدن تاثیر بگذارد و همه این عواقب به رژیم مربوط نمی‌شود.

 

به گزارش تایمزسوفاندیا، برخی کار‌ها را هرگز نباید با معده خالی یا زمانی که مدتی غذا نخورده‌اید انجام داد:

 

 

هرگز دارو‌های ضد التهاب مصرف نکنید

 


دارو‌ها به طور معمول نباید با معده خالی مصرف شوند به‌ویژه هنگامی که دارو‌های ضد التهابی هستند. در صورت وجود توصیه‌های غذایی قبلی با پزشک خود درباره این موضوع مشورت کنید.


هرگز نخوابید

 


بین آخرین وعده غذایی خود و زمان خواب باید دو تا سه ساعت فاصله باشد، اما این بدان معنا نیست که احساس گرسنگی را در حالت چرت زدن قرار دهید بلکه می‌توان قبل از خواب یک لیوان شیر یا یک عدد سیب میل کنید.

 

هرگز الکل مصرف نکنید

 


مصرف الکل به طور کلی آسیب‌زاست و باید آن را به خاطر سلامتی خود کنار گذاشت؛ اما از آن بدتر نوشیدن الکل با معده خالی است، زیرا در این موقع میزان جذب الکل در بدن زیاد است که در نتیجه بر قلب، کبد و کلیه‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

هرگز تصمیمی نگیرید

 


تصمیم‌گیری با شکم خالی ممکن است عملکرد را تغییر داده که بعد‌ها باعث پشیمانی شود.

 

هرگز تمرینات شدید انجام ندهید

 


ورزش با معده خالی ممکن است بر عملکرد شما تاثیر بگذارد به گونه‌ای که نتوانید به حداکثر پتانسیل خود برسید، زیرا بدن انرژی کمتری احساس می‌کند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به باشگاه میوه و آجیل بخورید.

 

هرگز بحث نکنید

 


هنگام عصبانیت ذهنیت درستی ندارید که می‌تواند با ذهن و قوه تفکر تداخل داشته باشد و باعث تشدید اوضاع شود.

 

هرگز مذاکره نکنید

 


اگر از نظر سوخت‌رسانی به بدن کم کار می‌کنید نمی‌توانید مذاکرات را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

 

هرگز مواد غذایی نخرید

 


خرید مواد غذایی با معده خالی یک اشتباه بزرگ است. این کار باعث خرید بیش از نیاز می‌شود و خواهید دید که در انتخاب میان وعده‌های ناسالم به جای مواد غذایی سالم نیز دچار اشتباه می‌شوید. در نهایت مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و قند بالا را انتخاب می‌کنید.

 

هرگز آدامس نجوید

 


آیا اغلب در زمان جویدن آدامس مرتکب اشتباه می‌شوید؟ آیا آن را با معده خالی می‌جوید؟ اگر پاسخ شما بله است باید گفت این کار می‌تواند منجر به التهاب در معده شود، بنابراین هرگز آن را در این زمان بیش از 10 تا 15 دقیقه نجوید.

 

هرگز قهوه مصرف نکنید

 


نوشیدن قهوه با معده خالی توصیه نمی‌شود. این کار نه تنها باعث سوزش قلب می‌شود بلکه منجر به بروز مشکلات گوارشی نیز می‌شود. اکثر افراد حتی بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه وعده صبحانه خود را حذف می‌کنند که این امر باعث تشدید شرایط می‌شود.

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

 

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۳ فروردين ۰۱ ، ۰۶:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


8 فایده روزه‌ داری از نگاه علم

 

 

فواید روزه داری


قدمت روزه‌داری به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و در بسیاری از فرهنگ‌ها و مذاهب نقش مهمی بازی می‌کند.

  در بررسی‌های علمی فواید روزه‌داری ثابت شده است که در ادامه به ۸ مورد آن اشاره کرده‌ایم

 

۱. بهبود کنترل قند خون

 

 

بررسی‌های متعدد نشان داده است روزه‌داری می‌تواند قند خون را کنترل کند و جلوی ابتلا به دیابت نوع دوم را بگیرد. روزه‌داری با کاهش مقاومت انسولینی، حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و گلوکز را از جریان خون بهتر به سلول‌های بدن انتقال می‌دهد. بدین‌ترتیب قند خون بدن ثابت مانده و دچار افت و خیز نمی‌شود.

البته روزه‌داری ممکن است روی مقدار قند خون مردها و زن‌ها اثرات متفاوتی بگذارد و قند خون برخی از افراد، به‌ویژه زن‌ها، را دچار اختلال کند. به همین دلیل افرادی که در معرض ابتلا به دیابت هستند باید پیش از روزه‌داری با پزشک مشورت کنند.

 

۲. مقابله با التهاب

 

 

اگرچه التهاب بخشی از فرایند ایمنی طبیعی بدن در برابر عفونت‌هاست، التهاب مزمن فرد را در خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان، ناراحتی‌های قلبی و روماتیسم مفصلی قرار می‌دهد. برخی مطالعات نشان داده است که روزه‌داری می‌تواند از مقدار التهاب کاسته و سلامت فرد را حفظ کند. همچنین در بررسی روی حیوانات مشخص شده است پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم‌کالری که اثراتی چون روزه‌داری دارد می‌تواند در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به ام‌اس (MS)- که نوعی التهاب مزمن است- موثر باشد.

 

۳. بهبود سلامت قلب

 

 

بیماری قلبی یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است و حدود ۳۱,۵ درصد از مرگ‌های جهان را شامل می‌شود. تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی، روشی موثر برای کاهش خطر بیماری قلبی است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد، روزه‌داری می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. در واقع روزه با کاهش مقدار کلسترول بد و تری‌گلیسیرید خون جلوی گرفتگی رگ‌های قلب را می‌گیرد و قلب را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد.

در بررسی‌های دیگر مشخص شده، روزه می‌تواند از فشار خون بالا و خطر ابتلا به دیابت که موجب بیماری‌های قلبی می‌شوند بکاهد.

 

۴. بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از تحلیل اعصاب

 

 

محققان در بررسی‌های خود روی حیوانات دریافتند، روزه می‌تواند عملکرد و ساختار مغز را بهبود بخشد. در واقع روزه با افزایش تولید سلول‌های عصبی به عملکرد شناختی فرد کمک می‌کند.

همچنین همانطور که گفته شد روزه از التهاب های موجود در بدن می‌کاهد و در نتیجه از اختلال‌های تحلیل سلول‌های عصبی پیشگیری می‌کند. در بررسی‌های روی حیوانات مشخص شد، روزه گرفتن جلوی ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را می‌گیرد.

البته بیشتر این بررسی‌ها در نمونه‌های حیوانی بوده و باید بررسی‌های انسانی بیشتری برای اثبات این عملکرد روزه انجام شود.

 

۵. کمک به کاهش وزن

 

 

بسیاری از افراد برای کاهش وزن سریع، روزه می‌گیرند. برخی از تحقیقات نشان داده است روزه‌های کوتاه‌مدت می‌تواند با افزایش مقدار انتقال‌دهنده عصبی نوراپی‌نفرین موجب افزایش سوخت‌و ساز بدن شود. در واقع در یک بررسی مشخص شد روزه از وزن بدن فرد روزه‌دار تا ۹درصد می‌کاهد و می‌تواند طی ۱۲ تا ۲۴ هفته از چربی‌های بدن او به‌ مقدار قابل توجهی کم کند.

علاوه‌بر آن، برای چربی‌سوزی، روزه‌ گرفتن به‌مراتب موثرتر از محدود کردن کالری است و در عین حال بافت‌های عضلانی از بین نمی‌روند.

 

۶. افزایش هورمون رشد

 

 

هورمون رشد انسان، نوعی هورمون پروتئینی است که روی بسیاری از جنبه‌های سلامت بدن انسان تاثیر مثبت دارد. در حقیقت بررسی‌ها نشان داده که این هورمون، در رشد، سوخت‌وساز بدن، کاهش وزن و افزایش قوای عضلانی نقش مهمی دارد. بررسی‌های مختلف نشان داده که روزه می‌تواند مقدار ترشح این هورمون را افزایش دهد. در واقع پس از گذشت ۲۴ ساعت از روزه‌داری، مقدار ترشح این هورمون افزایش نشان می‌دهد. در یک تحقیق هم نشان داد، فقط پس از ۲ روز روزه‌داری، مقدار این هورمون ۵ برابر می‌شود.

همچنین روزه گرفتن با حفظ سطح ثابت قند خون و انسولین، مقدار ترشح هورمون رشد را در شرایط مطلوبی قرار می‌دهد.

 

۷. تاخیر در پیری و افزایش طول عمر

 

 

آزمایش‌های مختلف روی حیوانات نشان داده است که روزه گرفتن می‌تواند طول عمر را افزایش دهد. در یک بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی مشخص شد، سرعت پیر شدن سلول‌های بدن موش‌ها هنگام روزه گرفتن کمتر از مواقع عادی است. در ضمن این موش‌های تحت آزمایش، ۸۳درصد از موش‌های دیگر بیشتر عمر کردند.

بررسی‌های دیگر روی حیوانات نتایج مشابه‌ای داشته‌اند و روزه توانسته طول عمر و نرخ بقا را افزایش دهد.

البته برای اثبات افزایش طول عمر در انسان با روزه‌داری و چگونگی آن، باید بررسی‌های بیشتری انجام شود. تمام تحقیقات در این خصوص صرفا روی حیوانات انجام شده است.

 

۸. پیشگیری از ابتلا به سرطان

 

 

تحقیقات نشان داده است که روزه‌داری می‌تواند از خطر ابتلا به سرطان تا حد قابل توجهی بکاهد. در واقع در یک بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی مشخص شد، روزه می‌تواند جلوی تشکیل تومورهای سرطانی را بگیرد.

همچنین محققان در بررسی‌های دیگر دریافتند، روزه‌داری می‌تواند به‌اندازه شیمی‌درمانی موجب تاخیر در رشد تومورهای سرطانی شود.

البته بیشتر تحقیقات مربوط به فواید روزه در پیشگیری از سرطان روی حیوانات انجام شده است و برای اثبات آن در انسان هم باید تحقیقات مشابه‌ای انجام شود. با اینحال تمام این یافته‌ها امیدوارکننده هستند و اثر مثبت روزه گرفتن را نشان می‌دهند.

 

عوارض جانبی احتمالی روزه گرفتن

 

 

علی‌رغم وجود فهرستی طولانی از فواید روزه‌داری، روزه گرفتن ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

اگر به دیابت یا قند خون پایین مبتلا هستید، روزه‌ گرفتن ممکن است سطح قند خون‌تان را بالا ببرد. بنابراین اگر دیابت یا هر نوع بیماری زمینه‌ای دیگر دارید، پیش از روزه گرفتن باید با پزشک مشورت کنید.

همچنین هنگام روزه گرفتن باید مراقب باشید بدن‌تان پرآب باقی بماند. پس در زمان‌های مصرف غذا، باید غذاهای غنی از مواد مغذی و آب کافی مصرف کنید.

روزه گرفتن برای افراد مسن، نوجوان یا کم‌وزن بدون مشورت پزشک خطرناک است. همچنین در روزهای روزه‌داری باید از فعالیت‌های بدنی‌تان کم کنید و به اندازه کافی استراحت کنید

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۲ فروردين ۰۱ ، ۰۵:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


اگر دیگر نان نخوریم چه اتفاقی برای بدن مان می افتد؟

 

 

نان سنگک


وقتی تصمیم به گرفتن رژیم می گیریم، بیشتر اوقات یکی از اولین چیزهایی که از رژیم غذایی خود حذف می کنیم، نان است. اما از جهت کربوهیدرات، همه ی غلات

یکی نیستند و گرچه کنار گذاشتن نان سفید ممکن است به کاهش وزن کم کند، اما عدم مصرف نان های غلات کامل می تواند بدن را از مواد مغذی مورد نیازش محروم سازد.

 در ادامه می خواهیم ببینیم اگر مصرف نان را به طور کامل کنار بگذاریم چه اتفاقی برای بدن مان رخ می دهد :

 

۱- ممکن است پاهایتان دچار گرفتگی عضلانی شوند

 


کسانی که تصمیم به کاهش وزن می گیرند، سعی می کند مصرف کربوهیدرات خود را به حداقل برسانند، اما کنار گذاشتن مصرف نان به طور کامل می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد. اگر قصد دارید رژیمی مثل رژیم کتو (Keto) بگیرید که در آن باید مصرف نان و دیگر کربوهیدرات ها تقریباً به صفر رساند، احتمالش هست که از ناحیه ی پا دچار گرفتگی عضلانی شوید. این انقباضات دردناک معمولاً شب ها رخ می دهند و ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه به طول انجامند. نان الکترولیت فراوانی دارد و وقتی مقدار کافی ای از این ماده مغذی به بدن نرسد، این امر می تواند به گرفتگی عضلانی منجر شود.

 

۲- ممکن است احساس خستگی کنید

 

 

گرچه نان سفید سالم ترین گزینه برای دریافت کربوهیدرات به اندازه ی کافی نیست اما مصرف نان گندم کامل و نان با آرد جوانه ی غلات به میزان متعادل، انرژی بیشتری به بدن می بخشد. چون سرشار از فیبر، آهن و منیزیم است، این مواد غذایی به شما کمک می کنند احساس سیری کنید و انرژی داشته باشید. آن ها حتی می توانند کمک کنند انرژی کافی برای ورزش کردن بعد از یک روز شلوغ کاری را داشته باشید.

 

۳- ممکن است بیشتر هوس خوردن شیرینی جات کنید

 

 

از آنجایی که از نان می توان برای کسب انرژی مورد نیاز بدن استفاده کرد، کنار گذاشتن مصرف آن به طور کامل شما را مجبور به پیدا کردن منبع دیگری برای کسب انرژی می کند. وقتی احساس خستگی شدید می کنیم، به طور طبیعی به سراغ مواد غذایی می رویم که می توانند انرژی مان را به سرعت بالا ببرند، مثل شیرینی جات و نوشیدنی های قندی. گرچه مصرف نان به میزان متعادل باعث اضافه وزن نمی شود، اما خوردن شیرینی و شکلات در مواقعی که احساس خستگی می کنید حتماً باعث افزایش وزن تان خواهد شد.

 

۴- ممکن است دستشویی رفتن برایتان سخت تر شود

 


اگر مصرف نان های سفید معمول را کنار بگذارید، شاید مشکل چندانی برایتان ایجاد نشود، اما کنار گذاشتن مصرف نان غلات کامل یا چاودار ممکن است باعث شود وقت بیشتری را در دستشویی صرف کنید. نان غلات کامل فیبر زیادی دارد، ماده ای که به گوارش کمک می کند و ثابت شده که از ملین ها برای رفع یبوست مؤثرتر است.

 

۵- ممکن است نوسانات خلقی تان تشدید شود

 

 

اگر تا به حال حس کرده اید که هیچ چیز به اندازه ی یک برش پیتزا نمی تواند حال تان را خوش کند، در حقیقت یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. مصرف کربوهیدرات باعث ترشح ماده ای شیمیایی به نام سروتونین در بدن می شود که کار آن ایجاد حس خوب است و می تواند حتی اشتهای شما را سرکوب کند. این بدان معنی است که افراط گاه و بیگاه در مصرف کربوهیدرات های سالم می تواند حال تان را خوش و گرسنگی تان را مهار کند.

 

۶- ممکن است ریسک ابتلایتان به بیماری های قلبی افزایش یابد

نوع غلاتی که تصمیم به حذف آن ها از رژیم غذایی خود می گیرید می تواند از نظر حفظ سلامت قلب تان اثرگذار باشد. گرچه کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند ریسک بروز بیماری های قلبی را افزایش دهند، اما ثابت شده مصرف غلات کامل سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و جلوی ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی را می گیرد.


 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۱ فروردين ۰۱ ، ۰۵:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تمام خواص شیر شتر 

 

 

شیر شتر


 شیر شتر دارای فواید و خواص فوق العاده است و مصرف آن برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید است، در ادامه از ارزش غذایی و خواص بی نظیر شیر شتر آگاه خواهید شد

 

مواد مغذی و ارزش غذایی شیر شتر:

 

 


برای شروع، شیر شتر کالری و چربی اشباع شده کمتری نسبت به شیر گاو دارد. یک لیوان شیر شتر فقط 110 کالری و 4.5 گرم چربی دارد، در حالی که شیر گاو 150 کالری و 8 گرم چربی دارد. شیر شتر همچنین تقریبا نصف شیر گاو چربی اشباع شده دارد، یعنی 3 گرم در برابر 8 گرم.

شیر شتر اساسا نسبت به شیر گاو از مقدار بیشتری ویتامینB3، آهن، و ویتامین C برخوردار است و لاکتوز کمتری نیز دارد، بنابراین افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، برای هضم شیر شتر، اغلب به مشکلی بر نمی خورند.

 

شیر شتر چه خواصی دارد
ارزش غذایی و خواص عالی شیر شتر
شیر شتر در مقایسه با شیر گاو:

شیر شتر در مقایسه با شیرهای دیگر مانند شیر گاو و بوفالو دارای خواص بیشتری است.
شیر شتر نسبت به شیر گاو سالم تر است.

مانند شیر انسان است و همین خاصیتش هضم و مصرفش را راحت تر می کند و لازم به ذکر نیست که همین خصوصیت، آن را از شیر گاو مغذی تر و بهتر می کند.


تفاوت های قابل توجه شیر شتر و شیر گاو:

تفاوت های اساسی بین آن ها وجود دارد که مهم ترین آن ها به این شرح هستند:

شیر شتر حاوی مقادیر بیشتری از مواد معدنی، مانند آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم، و منیزیم است.

در مورد میزان ویتامین A و B2 و پروتئین از شیر گاو غنی تر است.

3 برابر شیر گاو ویتامین C دارد.

نسبت به شیر گاو، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین های ضروریB بیشتری دارد و همچنین کلسترول کمتری دارد.

زمانی که شیر شتر با شیر گاو مقایسه می شود، شیر شتر ساختار پروتئین وی و کازئین متفاوتی دارد.

شیر شتر خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی ویروسی موثرتری دارد.

شیر شتر به راحتی متبلور نمی شود و راحت تر هضم می شود.

شیر شتر و شیر گاو
تفاوت هایی که شیر شتر و شیر گاو دارند


خواص و فواید شیر شتر برای سلامتی و زیبایی :

 

 

مطالعات نشان می دهد که این شیر دارای عوامل دارویی بسیار زیادی است. پروتئین لاکتوفرین در این شیر که ده بار بیشتر از شیر گاو بوده دارای خاصیت آنتی باکتریان و ضدویروسی و همچنین دارای قابلیت مبارزه با بیماری هایی مثل سرطان، آلزایمر، هپاتیت C، سل، زخم معده، دیابت و ایدز می باشد. به این دلیل که شتر در بیابان ها، مناطق کویری و به دور از آلاینده ها و مواد غیرطبیعی تغذیه می کند، به جرات می توان گفت تولیدات این حیوان جزو محصولات تمام ارگانیک است و جالب است بدانید به دلیل خواص بالای این شیر برخی از دانشمندان نام «طلای سفید بیابان» را برای آن انتخاب کرده اند.

طعم شیرشتر مانند بقیه چهارپایان شیرین است ولی برحسب نوع گیاهان مصرفی در برخی مناطق اندکی تیز یا متمایل به شور می باشد ؛ گفتنی است به دلیل کمتر بودن چربی شیر شتر نسبت به شیر گاو و گوسفند، می تواند آن را بهترین گزینه برای افرادی دانست که به شیر گاو حساسیت دارند و مصرف مداوم شیر شتر علاوه بر بهبود دیابت، کنترل فشار خون، گرفتگی عروق و پوکی استخوان در درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج موثر است. حالا که مواد مغذی و فواید بیشتر شتر نسبت به شیر گاو را فهمیده ایم، اجازه دهید به فواید سلامتی شیر شتر نگاهی بیندازیم:

شیر شتر برای زیبایی
خواص شیر شتر برای زیبایی و سلامتی


1. شیر شتر برای بچه هایی که آلرژی دارند، مفید است:

 

 

شیر شتر درمان خانگی خوبی برای بچه هایی است که نسبت به مواد غذایی آلرژی دارند، چه کسانی که میزان آلرژیشان کم است و چه کسانی که خیلی شدید است. دانشمندان روی یک گروه 8 نفره از بچه ها، که همگی به شیر آلرژی شدید داشته اند، تحقیق کرده اند و همه آنها به راحتی و بدون هیچ اثر جانبی از طریق رژیمی که حاوی شیر شتر بود، توانستند بر آلرژی غلبه کنند.این خاصیت به دلیل وجود ایمونوگلوبولین است که با بیماری ها مبارزه کرده و به کاهش آلرژی و علائم آن کمک می کند.


2. شیر شتر با اختلالات خودایمنی مبارزه می کند:

 

 

شیر شتر سرشار ایمونوگلوبولین یا آنتی بادی ها است، که مواد خارجی و مواد بیماری زا، یا مواد تولید کننده پادتن ها را هدف قرار می دهد و به خوبی آن ها را از سیستم ایمنی بدن پاکسازی می کند.شیر شتر دارای تعداد زیادی ترکیبات سیستم ایمنی است که کمک می کنند تا با اختلالات خود ایمنی، مانند بیماری مزمن بخش زیرین روده کوچک، سفت شدگی بافت ها یا سایر شرایط مبارزه کند. داروهای سنتیِ اختلالات خود ایمنی، معمولا سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند، در حالی که شیر شتر آن را افزایش می دهد.

شیر شتر چیست و چه خاصیت هایی دارد
خواص باورنکردنی و بی نظیر شیر شتر


3 . کنترل علائم اوتیسم با شیر شتر:

 

 

شیر شتر، نشان داده است که می تواند علائم اوتیسم را کنترل کند و حتی در برخی موارد اوتیسم را از بین برده است.یک تحقیق کنترل شده نشان داده است که علائم اوتیسم به مرور بهتر شده است و افراد اوتیسم تعلیم پذیرتر ، کمتر پرخاشگر و کمتر به خود آسیب رسانده اند.البته نمی توان ثابت کرد که شیر شتر چگونه این شرایط را تحت کنترل قرار داده است.باور عموم اینگونه است که خاصیت آنتی اکسیدانی شیر شتر می تواند علائم اوتیسم را کاهش دهد.


4. شیر شتر سرشار از آنتی اکسیدان است:

 

 

شیر شتر سرشار از آنتی اکسیدان است، که آن را به نسخه خوبی برای حذف رادیکال های آزاد، کمک به درمان دردها مانند تجمع رنگدانه ها و سلول های سرطانی تبدیل کرده است. این خاصیت اطمینان می دهد که شیر شتر با استرس اکسید کننده مبارزه می کند. این خاصیت هم چنین شیر شتر را در کنترل یا کاهش علائم سرطان کمی موثر می کند.

آنتی اکسیدان شیر شتر
شیر شتر سرشار از آنتی اکسیدان می باشد


5.شیر شتر یک ضد التهاب است:

 

 

شیر شتر یک ماده ضد التهابی موثر است، که آن را برای درمان شرایط التهابی مانند سرفه و برونشیت تقریبا مفید می کند.شیر شتر همچنین ورم مفاصل و رماتیسم را نیز بهتر می کند.


6. شیر شتر ضد پیری پوست و جوان کننده است:

 

 

شیر شتر حاوی ترکیبی به نام اسید آلفا هیدروکسیل است که کمک می کند تا خطوط روی پوست و چروک ها بهتر شوند، بنابراین فرایند پیری را به تاخیر می اندازد.

شیر شتر برای پوست
جوان کننده و ضد پیری پوست از خواص شیر شتر است


7.شیر شتر سل را درمان می کند:

 

 

شیر شتر ماده آنتی باکتریال و آنتی ویروس قوی است، که بدن را از باکتری سل پاک می کند.


8.شیر شتر ضد دیابت است:

 

 

شیر شتر یک ماده ضد دیابت موثر است ؛ شیر شتر حاوی عوامل زیادی است که به خاصیت آن در کنترل و جلوگیری از دیابت مرتبط هستند.حاوی پروتیئنی شبیه انسولین است که اثرات دیابت را کاهش می دهد. انسولین موجود در شیر شتر، جذب مواد غذای ی خون را راحت تر می کند.

شیر شتر برای دیابت
شیر شتر یک ماده ضد دیابت است


9. بدون مواد شیمیایی اضافی:

 

 

همگی می دانیم که شیر شتر 4 برابر بیشتر نسبت به سایر شیرها، ویتامین C دارد ؛ شیر شتر سرشار از آهن، فولات و سایر مواد مغذی است. این به معناست که نیازی به نگهدارنده ندارد.همچنین زمان نگهداریش بیشتر است و تا 3 هفته قابل استفاده می باشد.


10. شیر شتر برای کاهش وزن مفید است:

 

 

شیر شتر برای کنترل دیابت مفید است نه تنها به دلیل پروتئین انسولین گونه ای که دارد، بلکه به این خاطر که چربی کمی نیز دارد و این بدین معناست که شما ناخواسته وزن اضافه نمی کنید یا سطح کلسترول خونتان بالا نمی رود. شیر شتر سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و انسولین است.انسولین، قند خون را تنظیم می کند. افراد اوتیسم یا افرادی که نمی خواهند چربی زیادی در غذایشان داشته باشند، می توانند از شیر شتر استفاده کنند.

شیر شتر برای لاغری
کاهش وزن با استفاده از شیر شتر


11. شیر شتر برای بیماری های معده و گوارشی :

 

 

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند:"به درستی که در شیر شتر برای کسانی که به سوءهاضمه و اسهال مبتلا هستند، درمان است"شیر شتر به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی نظمی های بدن، اسهال، یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم مصرف داشته و توصیه میشود.


12.شیر شتر برای تقویت چشم:

 

 

مصرف شیر شتر باعث تقویت چشم می شود و گاهی متخصصان طب سنتی دستور در چشم چکاندن این شیر را می دهند.

خواص شیر شتر برای چشم
استفاده از شیر شتر برای تقویت چشم


13. شیر شتر مفید برای بواسیر و تقویت قوای جنسی:

 

 

به طور خلاصه در این مورد باید گفت شیر شتر علاوه بر کلیه موارد فوق برای بیماری های طحال، بواسیر، جاری شدن ادرار و حیض و نیز تقویت نیروی جنسی مفید است.

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۲۰ فروردين ۰۱ ، ۰۶:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر