تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری | ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل| 09132867163 | پزشک عمومی و متخصص | تزریقات وپانسمان|بخیه و کشیدن بخیه | سونداژ|NG TUBE| لوازم مصرفی بیمار مثل کپسول اکسیژن - تخت - تشک مواج - گلوکومتر - عصا واکر و...

تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری | ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل| 09132867163 | پزشک عمومی و متخصص | تزریقات وپانسمان|بخیه و کشیدن بخیه | سونداژ|NG TUBE| لوازم مصرفی بیمار مثل کپسول اکسیژن - تخت - تشک مواج - گلوکومتر - عصا واکر و...

تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری |  ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل شامل : پزشک عمومی و متخصص |تزریقات وپانسمان |کپسول اکسیزن |تخت|تشک مواج |گلوکومتر|عصا| واکرو کلیه لوازم مصرفی و غیر مصرفی... |مدیریت زخم های دیابتی و بستر| بخیه کردن و کشیدن بخیه |سونداژ مثانه ومجاری ادرار| NG Tube ||مراقبت از بیمار درمنزل وبیمارستان |گرفتن نمونه خون و ازمایش کرونا و ارسال به ازمایشگاه- تلفن هماهنگی 09132867163 و 09338726683

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

دانستنیهایی در مورد پنیر

 

 

پنیر


لبنیات یکی از گروه های اصلی هرم راهنمای غذایی است که شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، کشک و بستنی می شود. در این میان پنیر جایگاهی خاص و کمی متفاوت با دیگر مواد غذایی این گروه، دارد.

 

بهتر است در برنامه غذایی خود برای به دست آوردن همه مواد مورد نیاز بدن از گروه های غذایی متنوع استفاده کنید. به طور مثال برای تامین کلسیم مورد نیاز خود فقط به مصرف شیر اکتفا نکرده بلکه سعی کنید از ۲ تا ۳ ماده غذایی از گروه لبنیات، مانند ماست، پنیر، دوغ، کشک و بستنی استفاده کنید. مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد از این گروه برای همه افراد توصیه شده است.

 

یکی از اعضای خانواده لبنیات پنیر میباشد که از شیر بدست می آید و در تمام دنیا در حال مصرف است. پنیرهای انواع مختلفی دارند، پنیر با چربی کم، پنیر با چربی متوسط و پنیر با چربی زیاد، گروه های اصلی پنیرها را تشکیل می دهند. از پنیر در اکثر موارد در صبحانه استفاده میشود و خیلی ها آن را مخصوص صبحانه میدانند.

 

ارزش غذایی پنیر

 


پنیر به عنوان جزیی از گروه لبنیات، منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر است.

مصرف ۳۰ گرم پنیر (معادل یک قوطی کبریت ) در حدود ۸ گرم پروتئین و ۲۰۰ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. در حالی که ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم شیر (معادل یک لیوان شیر) چنین میزان کلسیمی را به بدن می رساند.

 

آیا میزان کلسیم و فسفر پنیر برای داشتن استخوان های سالم مناسب است؟

 

 


برای داشتن استخوان هایی سالم تنها مقدار کلسیم دریافتی مهم نیست. مقدار فسفر نیز اهمیت دارد. در واقع نسبت کلسیم به فسفر دریافتی از برنامه غذایی است که در رسوب کلسیم در استخوان ها مهم است. مصرف نوشابه های کولا که حاوی مقادیر زیادی فسفر است باعث به هم خوردن این تعادل شده و باعث افزایش خروج کلسیم از استخوان ها می شود. مناسب ترین نسبت میان این دو ریز مغذی، مشابه ترکیب شیر مادر یا استخوان های بدن است. یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافتی ۴۴۰ میلی گرم فسفر باید دریافت شود. جالب است بدانید که چنین نسبت مناسبی در مواد غذایی مثل شیر، پنیر و همچنین لیمو، پرتقال، کلم، گل کلم و هویج دیده می شود. البته شیر و لبنیات منبع غنی تری از کلسیم هستند.

 

آیا می دانستید که پنیر می تواند دندان ها را در مقابل پوسیدگی محافظت کند؟

 


تحقیقات نشان داده است که پنیر می تواند دندان ها را در مقابل پوسیدگی محافظت کند. پنیر و به طور کلی لبنیات، منبع خوب کلسیم، فسفر و پروتئین است و مانع از اسیدی شدن حفره دهانی پس از صرف غذا می شود. همچنین کلسیم، فسفر و پروتئین از مینای دندان محافظت می کنند. پس از صرف محصولات لبنی، میزان کلسیم و فسفر بزاق افزایش می یابد. همچنین حدس زده می شود که پنیر خاصیت ضد میکروبی در حفره دهان دارد.

 

آیا می دانستید افراد مبتلا به عدم تحمل به لاکتوز می توانند به راحتی پنیر مصرف کنند؟

 


مصرف پنیر به افرادی که به دلایلی عدم تحمل به لاکتوز شیر دارند توصیه می شود. این افراد به دنبال مصرف شیر، به دلیل کاهش تولید آنزیم های تجزیه کننده قند شیر(لاکتوز) نمی توانند لاکتوز شیر را هضم کرده، دچار اسهال، نفخ، دردهای شکمی و تهوع می شوند. اما از آنجا که میزان لاکتوز پنیر و ماست خیلی کم است، مصرف این دو ماده غذایی به این افراد توصیه می شود.

 

آیا می دانستید پنیر روی کیفیت خواب موثر است؟

 


پیش از این عنوان شده بود که مصرف پنیر پیش از خواب باعث ایجاد کابوس های شبانه می شود. اما با تحقیقات جدید انجام گرفته مشخص شده که مصرف پنیر پیش از خواب به ایجاد خواب آرام در افراد کمک می کند.

 

بهتر است چه نوع پنیری را انتخاب کنیم؟

 


بهتر است از میان انواع پنیر، پنیر های کم چرب را انتخاب کنیم. انواع پر چرب منبع عمده اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامتی مضرند. بنابراین مصرف پنیرهای پرچرب و خامه ای به یک بار در هفته باید محدود شود.

 

مصرف پنیرهای باز و محلی به علت احتمال آلودگی های میکروبی توصیه نمی شود چرا که می تواند حامل میکروب های مسمومیت زای خطرناکی مثل سالمونلا، لیستریا، بروسلا و… باشد که ایجاد حصبه، مسمومیت ناشی از لیستریا و تب مالت می کنند.

 

پنیر کپک ‎زده (bluecheese) چگونه پنیری است؟

 

 


کشور فرانسه که در جهان به عنوان پیشگام صنعت تولید پنیر شناخته می‌ شود، از سال‌ ها قبل توانسته با بهره ‌گیری از خواص برخی از قارچ‌ ها، این محصول را با طعم‌ ها و عطرهای متفاوتی تولید کند. این محصولات را در دنیا با نام بلوچیز (bluecheese) یا همان پنیر آبی می ‌شناسند و تولید آن ها نیز دارای مراحل و تکنیک ‌های وی‍ژه‌ ای است.

 

آیا باید نگران کپک‌ زدن پنیر باشیم؟!

 


بلی، این باور که وجود هر نوع کپکی روی پنیرها می‌ تواند ارزش غذایی آن را بالا ببرد، غلط است.

در محیط اطراف ما انواع بسیار گوناگونی از قارچ ‌ها و کپک ‌ها وجود دارند که بسیاری از آن ها می ‌توانند خاصیت بیماری ‌زایی داشته باشند. علاوه بر خود کپک‌ ها، گروهی از آن ها هنگام رشد، توانایی تولید توکسین‌(سم)‌هایی را نیز دارند که تحت‌ عنوان مایکوتوکسین شناسایی می ‌شوند.

بسیاری از مایکوتوکسین ‌ها علاوه بر ایجاد مسمومیت، در بسیاری موارد سرطان‌ زا نیز هستند و می ‌توانند انواعی از سرطان ‌ها مثل سرطان کبد را ایجاد کنند. استفاده از نام کلی کپک در تولید نوع خاصی از پنیر به این معنی نیست که هر پنیری نیز که به دلیل شرایط نامطلوب نگهداری، دچار هر نوع کپک‌ زدگی شد، دارای ارزش غذایی بالاتری است.

 

این نوع پنیرها در کشور ما هم وجود دارند؟

 


بله. البته تولید این نوع محصول در کشور آنچنان متداول نیست و مصرف‌ کنندگان پنیر به‌ طور عمده آن را به همان شکل کلاسیک می ‌پسندند، با این حال انواع وارداتی و در مواردی معدود تولید این محصولات در کشور ما نیز وجود دارد که مخاطبان خاص خود را نیز دارد.

 

حالا با پنیرهایی که در اثر نگهداری غلط کپک زده‌ اند، چه ‌کار باید بکنیم؟

 


به هیچ عنوان توصیه نمی‌ کنیم که پنیر کپک ‌زده را مصرف کنید.

توصیه می کنیم که اگر ناحیه کپک، سطحی است؛ سطح کپک ‌زده و مقداری از اطراف آن را جدا و بعد پنیر را مصرف کنید. اما اگر میزان رشد کپک‌ ها به حدی است که بیش از ۵۰ درصد پنیر را آلوده کرده، تصمیم عاقلانه در مورد آن، عدم مصرف و دور ریختن پنیر است. قارچ‌ ها و کپک‌ ها دارای اندام های زایشی خاصی هستند که می‌ توانند به راحتی پراکنده شوند و محیطی گسترده ‌تر از محدوده رشد خود را آلوده کنند.

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۱۲ شهریور ۰۱ ، ۲۱:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


 ۸ درمان فوری برای گل مژه

 

گل مژه


گل مژه یک عفونت باکتریایی در نزدیکی چشم است و می تواند چشمتان را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. گل‌های خارجی معمولاً در غدد چربی واقع در لبه پلک‌ها، در انتهای مژه‌ها یا در غدد عرق ظاهر می‌شوند. از طرف دیگر، گل‌های داخلی آنهایی هستند که در سطح داخلی پلک ظاهر می‌شوند.این عفونت ها معمولاً با یک برآمدگی قرمز رنگ در چشم همراه هستند. این برجستگی ها با آب و چرک پر می شوند. به همین دلیل است که اگر زمانی گل مژه داشتید، نباید آن را نادیده بگیرید.

‌اگر این کار را انجام دهید،این عفونت‌ها باکتری‌ها را آزاد می‌کند و می‌تواند باعث انتشار آن در درون یا روی چشم شود.مشکل این است که گل مژه جدید معمولاً دردناک تر از قبلی است.گل مژه معمولاً حدود یک هفته روی چشم باقی می ماند. سپس، به طور طبیعی،زمانی که سیستم ایمنی شما باکتری ها را خنثی می کند،بدون ایجاد آسیب جدا می شود.

 

علائمی که ظاهر احتمالی گل مژه را نشان می دهد:

 

 


احساس افتادگی پلک
قرمزی روی خط مژه
حساسیت به نور
پلک زدن بیش از حد
پارگی غیر قابل کنترل
تاری دید

 

چرا گل مژه ظاهر می شود؟

 


عفونت های باکتریایی عامل اصلی این بیماری هستند.این عفونت‌ها به دلیل مسدود شدن غدد چربی در چشم ایجاد می‌شوند.هنگامی که این غدد مسدود می شوند،به آن‌ها اجازه می دهند تا بالغ شود.

 

سایر عواملی که باعث ظاهر شدن گل مژه می شوند:

 


عدم رعایت بهداشت
رژیم غذایی ضعیف
دست زدن بیش از حد به چشمانتان
استفاده از حوله های آلوده
کم آبی بدن
نقص ایمنی

 

درمان های خانگی برای درمان گل مژه

 


سیر

 


سیر به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی به بهبود سریع پلک کمک کرده و در نتیجه عفونت را از بین می‌برد.کافی است چند حبه سیر را له کنید و سپس مقداری از آب آن را روی پلک آسیب دیده بمالید. خواص آن جذب می شود و حتی اگر گل مژه داخلی باشد عمل می کند. هنگام استفاده از آب سیر، مطمئن شوید که در چشم شما نریزد.یک پیشنهاد خوب این است که از یک سواب کمی مرطوب استفاده کنید تا به شما در استفاده از آب سیر کمک کند.

 

سیب زمینی برای درمان گل مژه

 


این گیاه به دلیل داشتن خواص زیاد می تواند التهاب و تورم را که باعث می‌شوند خون رسانی به ناحیه آسیب دیده دشوار شود،کاهش می‌دهد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب زمینی را رنده کنید، کمی روی یک گاز قرار دهید و به آرامی روی پلک آسیب دیده فشار دهید.این باعث می شود که گل مژه به سرعت از بین برود.

 

بهداشت  را رعایت کنید

 


عادات بد بهداشتی عامل اصلی گل مژه هستند. اگر گل مژه در حال رشد دارید یا به طور مکرر ایجاد می‌شود،باید سعی کنید ناحیه اطراف چشم خود را تمیز نگه دارید.به این ترتیب،می توانید مطمئن شوید که آلودگی و باکتری روی پلک شما جمع نمی شود.

 

بابونه و چای سبز

 


پس از نوشیدن یک فنجان چای سبز یا چای بابونه، کیسه آن را در یخچال نگهداری کنید.وقتی سرد شد،می توانید آنها را مستقیماً روی چشم خود بمالید.ترکیبات موجود در چای که حاوی آنتی اکسیدان هست، به سرعت با عفونت مبارزه می‌کنند و باعث از بین رفتن گل مژه می‌شود

 

آلوئه ورا برای درمان گل مژه

 


مقدار کمی از این ژل کریستالی را چند بار در روز روی چشم خود بمالید.

 

پیاز برای درمان گل مژه

 


پیاز مملو از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد باکتری است که می توانند باکتری ها را به سرعت از بین ببرند.درست مانند سیب زمینی،فقط باید چند تکه پیاز را خرد کنید، تکه های آن را روی یک شعله گاز قرار داده و روی پلک آسیب دیده فشار دهید.اگر کمی شروع به گریه کردید، نگران نباشید. چون فقط به این معنی است که تکه های پیاز دارند کار می کنند.

 

جعفری

 


باکتری ها و چرک را از بین می‌برد و گل مژه را درمان می‌کند.

 

 

زردچوبه برای درمان گل مژه

 


زردچوبه هم دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می تواند برای چشم شما مفید باشد.کمی آب را با زردچوبه مخلوط کنید و بگذارید بجوشد.به این ترتیب دارویی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را با یک پارچه تمیز روی گل مژه بمالید.اگر این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید،چشم آسیب دیده سریع بهبود می‌یابد.

 

اگرچه بیشتر گل مژه‌ها بی‌ضرر هستند، اما در بعضی موارد می‌توانند عامل تحریک‌کننده باشند و در برخی موارد هم  باعث ایجاد بیماری های پیچیده شوند.به همین دلیل، اگر متوجه شدید که گل مژه اغلب روی چشمتان یا درون آن ظاهر می‌شود،بهتر است با چشم‌پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل جدی‌تری ندارید.اگر چنین است، خیلی نگران نباشید؛چون آنها دقیقاً می دانند که چگونه گل مژه را درمان کنند.
Steptohealth

 

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۱۲ شهریور ۰۱ ، ۲۰:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


سیر تا پیاز بواسیر

 

 

بواسیر  یا هموروئید


هموروئید (Hemorrhoids) یا بواسیر یکی از بیماری مقعدی است که در راست روده و ناحیه مقعد اتفاق می‌افتد. در این بیماری رگ‌های وریدی متورم می‌شود.

 این بیماری به دو نوع داخلی و خارجی هم تقسیم می‌شود. اگرچه این بیماری کمی دردناک و عذاب‌آور است، اما خوشبختانه برای درمان آن راه‌هایی نیز وجود دارد. تقریبا از هر ۴ نفر سالمند یا افراد میانسال، سه نفر با سطح شدید یا خفیف، به این عارضه مبتلا می‌شود. علت دقیق آن هنوز ناشناخته مانده است. با این حال عواملی هم در ابتلا به این عارضه تاثیرگذار است. 

هموروئید نام دیگری بیماری بواسیر است که احتمالا شما بیشتر آن را با نام دوم، این بیماری را می‌شناسید. آیا تا به حال کلمه «واریس» به گوش‌تان خورده است؟ در این بیماری رگ‌های بدن متورم و برجسته می‌شوند. در بیماری بواسیر هم رگ‌های اطراف مقعد تحت فشار قرار گرفته و به کشش تمایل دارند. در این صورت مثل بیماری واریس، برجسته و متورم می‌شوند. این بیماری گاهی در اثر افزایش فشار در راست روده تحتانی ایجاد می‌شود.


انواع بیماری بواسیر

 

 

هموروئید دارای سه نوع خارجی، داخلی و بواسیر ترومبوزدار است. علائم هر یک از انواع این بیماری با هم تفاوت دارد:

 

علائم بواسیر خارجی

 

 

بیماری همورئید زمانی که در زیر پوست اطراف مقعد ایجاد شود، به آن بواسیر خارجی اطلاق می‌شود. علائم آن شامل:

    خارش و تحریک در ناحیه مقعدی
    احساس درد یا ناراحتی
    تورم در اطراف مقعد
    خونریزی

 

علائم هموروئید داخلی

 

 

نوع دیگری از بواسیر به صورت داخلی و در قسمت رکتوم یا راست روده ایجاد می‌شود. این بیمار قابل مشاهده نیست و نسبت به نوع خارجی آن درد کمتری دارد. با این حال زمان خروج مدفوع، بیمار درد زیادی را متحمل می‌شود. به طور کلی علائم نوع داخلی این بیماری عبارت است از:

    خونریزی بدون درد در حین حرکات روده
    مشاهده خون در مدفوع

 

علائم بواسیر ترومبوزدار

 

 

نوع دیگری از این بیماری، «بواسیر ترومبوزدار» نام دارد. پزشکان این بیماری را هم از نوع خارجی بواسیر می‌شناسند که در آن لخته‌های خون در دیواره مقعد جمع می‌شود و علائم زیر را ایجاد می‌کند:

    احساس درد شدید
    ایجاد تورم در معقد
    ایجاد التهاب
    ایجاد یک توده سخت در نزدیکی مقعد

 

 

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر این بیماری با حرکات روده، خونریزی داشته باشد و با یک هفته مراقبت در منزل بهبود نیابد، باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی خونریزی مقعد نشانه بیماری سرطان روده بزرگ و یا حتی سرطان مقعد نیز هست که باید کمی در مورد علائم آن مراقبت باشید. پس برای مشخص شدن علت بیماری باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر درد ناشی از بواسیر همراه با سبکی سر، سرگیجه و یا ضعف بدنی است، انجام معاینات پزشکی ضرورت دارد.

 

علل ابتلا به هموروئید 

 

 

به طور کلی علت‌های اصلی ابتلا به عارضه هموروئید عبارت است:

    فشار آوردن در زمان حرکات روده
    نشستن طولانی مدت در توالت (به‌خصوص توالت‌های ایرانی)
    ابتلا به اسهال و یبوست مزمن
    افزایش وزن
    بارداری
    داشتن رابطه مقعدی
    رژیم غذایی کم فیبر
    بلند کردن اجسام سنگین

 

عارضه هموروئید مقعدی با عوارض زیادی همراه است که عبارتند از:

 

    کم خونی: این عارضه به ندرت اتفاق می‌افتد. اگر میزان خونریزی ناشی از بواسیر مزمن زیاد باشد، باعث کم‌خونی می‌شود. البته در بسیاری از مواقع خونریزی آنقدر نیست که این عارضه را به دنبال داشته باشد.


    احساس درد شدید: در صورتی که خونرسانی به بواسیر داخلی قطع شود، با درد شدیدی همراه می‌شود.


    لخته شدن خون: بواسیرترومبوز شده با زخم و خون لخته شده همراه است. اگرچه این بیماری خطرناک نیست اما در بسیاری از مواقع دردناک است.

 

آیا راهی برای پیشگیری از هموروئید وجود دارد؟

 

 

بهترین راه برای پیشگیری از بیماری بواسیر مقعدی، جلوگیری از ابتلا به یبوست است. زیاد زمان خروج مدفوع در حالت یبوست، فشار زیادی به ناحیه مقعد وارد می‌شود. پس موارد زیر را درنظر داشته باشید:

 

    غذاهای سرشار از فیبر بخورید. میوه، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. البته باید مقدار فیبر را به آرامی به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مصرف فیبر کافی در طی روز از یبوست پیشگیری می‌کند.


    در طی روز مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. در طی روز نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب ضرورت دارد تا از یبوست پیشگیری کند.


    اگر به یبوست مبتلا شدید به پزشک مراجعه کنید. پزشک با تجویز مکمل‌های فیبر در طی روز از بروز بواسیر پیشگیری می‌کند. البته تنها به مکمل‌ها اکتفا نکنید و در کنار آن حداقل ۸ لیوان آب هم میل کنید.


    از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید زیرا باعث فشار زیاد به ناحیه مقعد و وریدهای راست روده تحتانی می‌شود.


    به محض احساس تمایل به دفع مدفوع رفع مزاج کنید. در غیر اینصورت مدفوع خشک می‌شود و دفع آن برایتان سخت خواهد بود.


    انجام ورزش برای جلوگیری و درمان نفخ و یبوست و کاهش فشار به وریدها مفید است. همچنین از نشستن‌های طولانی مدت به خصوص در توالت خودداری کنید.

 

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۱۰ شهریور ۰۱ ، ۲۱:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

     

مزه بد دهان نشانه چیست؟

 

 

مزه ی بد دهان


آنچه که مزه بد دهان شما سعی دارد به شما بگوید

مزه بد دهان شما سعی می کند برخی چیزها را به شما بگوید، در ادامه از دلیل و علت اصلی مزه بد دهان در زنان و مردان مطلع خواهید شد.

مزه بد دهان شما ممکن است نشانه یک چیز بی ضرر یا بر عکس، چیزی جدی باشد، چه مزه تلخ باشد یا ترش، فلزی و یا شیرین، دلایلی که در پشت آن وجود دارد ممکن است متعدد باشد، به همین دلیل که این ایده خوب است که آنچه را که طی چند روز گذشته خورده بودید، بررسی کنید،

چطور احساسشان کرده اید و گاهی اوقات حتی به سابقه پزشکی خانواده تان رجوع کنید.

 

مزه بد دهان نشانه چیست؟

 

هر تغییری در بدن دلیلی دارد و علامتی است تا شما را متوجه مشکلی در درون بدنتان کند، تغییر مزه ی دهان هم یکی از این دلایل است که نشان از : 

 

۱. ممکن است عفونت قارچی داشته باشید

 

 

هم چنین برفک دهانی نیز نامیده می شود و بر دهان تاثیر می گذارد و لکه های سفید روی گلو و زبان ایجاد می کند، عفونت ناشی از باکتری به نام کاندیدا آلبیکانز است که به طور طبیعی در دهان شما زندگی می کند و توسط سیستم ایمنی تان کنترل می شود، اما اگر سیستم ایمنی شما تضعیف شود، این باکتری می تواند به سرعت باعث عفونت شود، جدا از تکه های سفید روی گلو، یک نشانه دیگر، مزه عجیبی در دهان شما است.

 

۲. مزه بد دهان ممکن است از نشانه بارداری باشد

 

 

به غیر از حالت تهوع و خستگی، تعداد زیادی از زنان باردار از طعم فلزی دهان خود شکایت دارند، این به خاطر تغییرات هورمونی است که بدن شما در هنگام ایجاد زندگی جدید تجربه می کند، هورمون ها می توانند حس بویایی و چشایی شما را تحت تاثیر قرار دهند و باعث شوند که شما از عطر و مزه مورد علاقه تان متنفر شوید، اما نگران نباشید، این معمولاً در سه ماهه سوم از بین می رود.

 

۳. ممکن است بدنتان به روی بیشتری نیاز داشته باشد

 

 

اگر شما یک رژیم غذایی کم زینک داشته باشید یا بدنتان مقدار مناسبی از روی را جذب نکند، ممکن است مزه عجیبی را در دهان خود تجربه کنید و دانشمندان هنوز در تلاش هستند که بدانند چرا، پس از این مطالعه، آن ها بر این باورند به این دلیل است که روی سطح گوستین را بالا می برد، این نوعی پروتئین است که حس چشایی را کنترل می کند.

 

۴. شاید به خاطر آنفلانزا و یا سرماخوردگی معمولی باشد

 

 

اگر مزه تلخی در زبان خود دارید که همراه با آنفولانزا و یا سرماخوردگی است نگران نباشید، این کاملاً طبیعی است، با توجه به گفته دانشمندان هر دو اینها دارای عفونت های شایعی هستند و آماده مقابله با آن ها با تولید پروتیین می باشند، در حالی که این کار ادامه دارد، ممکن است مزه تلخ و شیرین در دهان شما باقی بماند، علاوه بر این، اگر عفونت در بینی یا گلو شما باشد، ممکن است به خاطر باکتری که باعث انفلانزا می شوند مزه عجیبی داشته باشد.

 

۵. مزه بد دهان می تواند علامت دیابت باشد

 

 

اگر بدن شما دچار مشکلاتی برای تنظیم قند خون باشد، ممکن است مزه شیرینی عجیب را در دهان خود تجربه کنید، طبق آنچه گفته شده است تحقیقات نشان می دهند که به همین دلیل است که اگر شما از دیابت رنج می برید، این مسئله را تجربه می کنید، دلیل دیگر این است که برخی اوقات دیابت ممکن است مقدار روی را که جذب می کنید کاهش دهد و باعث می شود دهان شما احساس کند که چیزی تلخ و شیرین خورده است.

 

۶. می تواند میوه کاجی باشد که چند روز پیش خورده اید

 

 

دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا بفهمند چه چیزی باعث "سندروم دانه کاج" می شود که باعث مزه تلخی می شود که چند روز پس از خوردنش ایجاد می شود، این اتفاق می تواند به مدت چند روز تا دو هفته طول بکشد و با هر وعده غذایی یا نوشیدنی که می خورید، بدتر می شود، وقتی آن ها را می خورید ممکن است طعم عجیب نداشته باشند، اما این به این معنا نیست که شما سندروم را دریافت نخواهید کرد و از آن به بعد چیزی برای نگرانی وجود ندارد، غیر از آن، هیچ عارضه جانبی دیگری وجود نخواهد داشت.

 

۷ . شاید سطح استرس شما بسیار بالا باشد

 

 

اضطراب می تواند باعث زروستومیا یا دهان خشک شود که ناشی از مقادیر کم بزاق دهان شما است، بزاق نقش مهمی در سلامت ما از شروع هضم برای مبارزه با باکتری های بد در دهان ایفا می کند، بنابراین اگر در مقادیر لازم تولید نشود، مزه عجیبی را تجربه خواهید کرد، وقتی عصبی، نگران یا مضطرب هستید، تمایل دارید بزاق کمتری تولید کنید که توضیح آن مزه عجیب است.

 

۸. احتمالا به دلیل دارویی است که مصرف می کنید

 

 

اگر نوع خاصی از داروها را مصرف می کنید، ممکن است مزه تلخ، شور یا حتی فلزی در دهانتان را تجربه کنید، با این حال، همانطور که مطالعات توضیح می دهند، این اثر جانبی بسیاری از داروها است - مانند آنتی بیوتیک ها، ضد التهاب ها و آن هایی که برای درمان فشار خون و آلرژی به کار می روند، حتی برخی از مولتی ویتامین ها هم می توانند این اثر را داشته باشند، خوشبختانه، تنها زمانی طول می کشد که شما دارو یا مکمل را پردازش کنید.

 

۹. بهداشت شما ضعیف است

 

 

دهان شما خانه بسیاری از انواع باکتری های خوب و بد است، اگر بهداشت دهان مناسب با مسواک زدن دندان هایتان و نخ دندان کشیدن روزانه نداشته باشید، به باکتری های مضر برای تکثیر که منجر به یک مزه مشکوک خواهد شد، کمک خواهید کرد، علاوه بر یک مزه عجیب، دندان ها و لثه های شما ممکن است مشکل داشته باشند که فقط باعث می شود اوضاع بدتر شود، همیشه ایده خوبی است که حداقل هر ۶ ماه به دندان پزشک بروید و توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. 

منبع:ایسکانیوز

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۱۰ شهریور ۰۱ ، ۲۱:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

۸ تکنیک بسیار موثر برای درمان سرگیجه فقط در ۵ دقیقه

 

 

سرگیجه


درمان سرگیجه در چند دقیقه نسخه ی فوق العاده ای است که نتیجه بخش بودن این روش روی تمامی بیماران توجه همه را به خود جلب کرد.

روش درمان فوری سرگیجه در چند دقیقه

پیش از هرکاری ببینید کدام گوش باعث سرگیجه شما می شود

طوری دراز بکشید که سرتان کمی از لبه آویزان شود

سر رو به طرف راست برگردانید و بعد سریع دراز بکشید

یک دقیقه صبر کنید و ببینید آیا احساس سرگیجه دارید یا نه

به جایگاه نشست برگردید و در طرف دیگر آن را تکرار کنید

اگر وقتی به سمت راست هستید احساس سرگیجه می کنید، این به این معنی است که گوش راست شما مشکل دارد اگر سرگیجه زمانی که سمت چپ دراز می کشید اتفاق افتد، مشکل گوش چپ تان است.
آغاز 8 شماره درمان سرگیجه در کوتاه ترین زمان ممکن

 

8. مانور Semont را امتحان کنید:

 

 

صاف روی لبه تخت خواب بنشینید.

سر خود را با زاویه 45 درجه به شکل افقی به سمت گوش خوب خود بچرخانید.

سر خود را به زاویه 105 درجه بچرخانید و به طرف گوش بد خود با سر آویزان ، طوری که بینی رو به بالا باشد قرار دهید.

برای چند دقیقه در این موقعیت بمانید.

سر خود را در همان موقعیت و به سرعت سمت گوش دست نخورده قرار دهید طوری که بینی رو به زمین باشد.

چند دقیقه در این موقعیت بمانید و به آرامی به حالت نشسته اولیه خود بازگردید و آرام شوید.

 حرکاتی برای سرگیجه


7. اجرای مانور نیمه معلق برای درمان سرگیجه

 

 

با نشستن روی پاشنه پا شروع کنید و سرتان را مستقیم بالا نگه دارید تا به سقف نگاه کنید این موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید.

سرتان را پایین نگه دارید، چانه را کمی به سمت زانوهای خود فشار دهید انگار می خواهید پشتک بزنید.

سر خود را به سمت راست یا آرنج چپ (نزدیک به گوش با زاویه 45 درجه بچرخانید صبر کنید یا تا 30 بشمارید

سر خود را برگردانید، به سرعت آن را جایی که شروع کردید برگردانید یک بار دیگر، صبر کنید تا چرخش به مدت 15 تا 30 ثانیه متوقف شود.

سر خود را کنار نگه دارید به سرعت پشت سر هم بنشینید ؛ اگر هنوز احساس سرگیجه دارید، 4 - 5 بار حرکت را تکرار کنید.

مانور نیمه معلق


6. انجام مانور Gufoni برای رفع سرگیجه

 

بنشینید روی یک میز پاهایتان را آویزان کنید.

به سرعت به سمت سالم خود خم شوید تا زمانی که سرتان به روی میز برسد و صبر کنید تا گیجی متوقف شود.

به سرعت سرتان را به سمت میز در زاویه 90 درجه بچرخانید و 30 ثانیه صبر کنید.

به موقعیت نشستن با حرکت سریع برگردید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید تا سرگیجه شما رفع شود.

 Gufoni


5. برای درمان سرگیجه مانور Epley را انجام دهید.

 

روی تخت خواب خود بنشینید و یک بالش پشت سر خود قرار دهید تا وقتی که بر پشت خود دراز بکشید، زیر شانه های شما خواهد بود.

سر خود را به طرف "بد" با زاویه 45 درجه بچرخانید و به سرعت دراز بکشید شانه های شما باید روی بالش باشند و سر شما باید خم شود

30 ثانیه در این موقعیت بمانید.

سر خود را به طرف دیگر بچرخانید و برای 30 ثانیه نگه دارید سپس بدن تان را در آن سمت بچرخانید.

30 ثانیه صبر کنید سپس به آرامی بلند شوید و برای چند دقیقه آرام بگیرید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

 مانور Epley


4. ورزش Brandt - Daroff را تمرین کنید.

 

 

در یک موقعیت نشسته بر روی لبه تخت خواب خود شروع کنید.

به سرعت به سمت راست خود دراز بکشید و بینی خود را به زاویه 45 ° بالا بگیرید.

در این موقعیت برای 30 ثانیه بمانید و سپس به موقعیت اولیه برگردید.

همان کار را با سمت دیگر انجام دهید.

این تمرین را 3- 5 بار تکرار کنید.

رفع سرگیجه


3. برای رفع سرگیجه فشار را روی مچ خود اعمال کنید

 

فشار مچ یا P6 دقیقا همان نقطه ای که در این بخش از سلامت نمناک نشان داده شده است ، برون شامه قلب نقطه ای است که روی ساعد داخلی شما قرار دارد، 3 انگشت را زیر مچ شما بین دو تاندون ها برای رهایی از سرگیجه و حالت تهوع به مدت 4 تا 5 ثانیه این منطقه را تحت فشار قرار دهید.

 فشار روی مچ


2. برای درمان سر گیجه گوش داخلی را فشار دهید

 

 

این نقطه کوچک در بالای پای شما بین انگشت چهارم و کوچک قرار دارد برای کاهش گیجی، این نقطه را روی هر دو پا با انگشت سبابه خود برای 30 ثانیه ماساژ دهید.

 فشار گوش داخلی


1. نگاه ثابت را حفظ کنید.

 

 

مستقیم به جلو نگاه کنید و بر روی یک مربع کوچک رنگی یا یک دکمه که در مقابل تان قرار دارد تمرکز کنید.

بر روی این نقطه تمرکز و صبر کنید تا متوقف شود.

نگاه خود را به هدف حفظ کنید و به آرامی سرتان را از یک طرف به سمت دیگر حرکت دهید.

به تدریج سرعت حرکت سر خود را افزایش دهید اما اگر احساس سرگیجه می کنید آرام باشید و به حرکت سر خود برای یک دقیقه ادامه دهید.

هشدار:اگر سرگیجه دارید و در حین انجام این تمرین ها سرگیجه ی شما کمتر نشد و افزایش یافت، سریعا متوقف شوید و با پزشک خود مشورت کنید.

    

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۰۶ شهریور ۰۱ ، ۲۰:۴۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

«داد زدن» سر کودکان این بلاها را سرشان می آورد

دادزدن سر کودک


بسیاری از والدین از خود می‌پرسند که تا چه حد داد و فریاد زدن بر سر کودکان به آنها آسیب می‌رساند. می‌توان گفت که این صدمه بستگی به شدت و نوع این فریادها دارد؛ اما توجه کنید داد زدن هیچ سودی در مسیر تربیت فرزند دلبندتان ندارد.

 

پدرام کودک بازیگوش و چموشی است.مدام مشغول ور رفتن با چیزی در خانه است. اسباب بازی‌ها را از داخل اتاقش بار کرده و و سط پذیرایی خانه ریخته است. قرار است شب خاله‌ و دایی‌اش شام به خانه آنها بیایند و مادرش بشدت مشغول پخت و پز و رفت روب خانه است.

 

هر چه مادر با زبان خوش و صدای آرام به پدرام تذکر می‌دهد که وسائل بازی‌ات را از وسط پذیرایی جمع کن، گوشش بدهکار نیست.

 مادر که استرس داشتن مهمان شب، او را فرا گرفته و می‌خواهد کارهای مهمانی را راست و ریس کند، دیگر تاب نمی آورد و صدای داد و بیداش خانه را فرا می‌گیرد. اما پدرام انگار به این داد و بیداها عادت کرده و بی تفاوت به آن، مشغول شلوغ کاری خود است.

بسیاری از والدین از خود می‌پرسند که تا چه حد داد و فریاد زدن بر سر کودکان به آنها آسیب می‌رساند. می‌توان گفت که این صدمه بستگی به شدت و نوع این فریادها دارد.

می‌خواهیم در مورد داد و فریاد زدن حرف بزنیم. شاید شما جزو آنهایی باشید که مدام سر بچه‌ها داد می‌زنند یا شاید هم گهگاه این کار را می‌کنید و یا ممکن است خیلی به ندرت پیش بیاید که سر فرزندتان داد بزنید.

 

اگر داد نمی‌زنید خیلی خوبید!

 

 

اگر اصلا این کار را نمی‌کنید به شما تبریک می‌گوییم. اگر هم اهل داد زدن هستید، خب، بالاخره انسان است دیگر! شاید تا به حال نمی‌دانستید داد زدن بر سر بچه‌ها، چه عواقبی دارد که ما در این گزارش برای تان می‌گوییم.

روش‌های آموزش در خانواده‌های مختلف متفاوت است. برخی از خانواده‌ها بیش از اندازه با کودکانشان نرم و برخی دیگر بیش از اندازه با کودکانشان خشن رفتار می‌کنند هر دوی این‌ها در نهایت منجر به تخریب شخصیت کودک خواهد شد.

همیشه با کودک صحبت کنید. از خود در زندگی کودک یک مشاوره خوب بسازید نه یک مهاجم خوب.

 

5 دلیلی که هرگز نباید سر کودک مان فریاد بزنیم

 

 

فریاد زدن بر سر کودک رفتار نادرستی است و والدین باید از راهکار های دیگری به جای فریاد زدن استفاده کنند.

 

1. فریاد بزرگسالان بچه‌ها را می‌ترساند

 

 

هر پدر و مادری علاقه مند است که با فرزند خود دوست باشد و در واقع با یک حالت دوستی زندگی را با فرزندش ادامه دهد. آیا ممکن است شما با شخصی که از او می‌ترسید دوست شوید؟

در بهترین حالت با بزرگتر شدن فرزند ترس از بین خواهد رفت و در بدترین حالت در تمام سنین بزرگسالی کودکتان این ترس را در وجود خود خواهد داشت.

راهکار چیست؟

 

به یاد داشته باشید که کودک شما شخصیت دارد و حق ابراز وجود را برای خود قائل است.همیشه با او صحبت کنید. از خود در زندگی کودک یک مشاوره خوب بسازید نه یک مهاجم خوب.

 

2. عدم اعتماد کودک روابطش را با شما تضعیف می‌کند

 

 

دانشمندان ثابت کرده‌اند که فریاد بر سر کودکان مانند تنبیه فیزیکی تاثیر گذار است و ترس از این تنبیه باعث می‌شود که کودکان به شما دیگر اعتماد نکنند و تمام مسائل را با شما مطرح نکنند؛ در نتیجه باعث تضعیف روابط بین کودک و والدین خواهد شد.

 

راهکار چیست؟

 

در برابر اشتباهات کوچک واکنش طنز وار نشان دهید.همچنین سعی کنید اغلب در مواردی که کودک شما به آنها علاقه مند است با او صحبت کنید.

 

3. کودکتان اضافه وزن خواهد پیدا کرد

 

 

دانشمندان طی مطالعاتی که انجام داده‌اند دریافتند استرسی که در راستای فریاد بر سر کودکان به وجود می‌آید باعث انفجار هورمونی و فعالیت‌های قلبی و عروقی پایین و فرآیندهای التهابی در بدن کودکان می‌شود.

 

راهکار چیست؟

 

نظارت بر احساسات و اعمال خود داشته باشید. مشکلات خودرو رابطه با فرزند انتقال ندهید. کودک را ستایش کنید و بگویید که او را دوست دارید.

 

4. شخصیت کودکتان بد خواهد شد

 

 

داد و فریاد بر سر کودک در گذر زمان باعث انتقال خشم از شما به کودکان خواهد شد و این خشم و ممنوعیت‌ها، بی رحمانه در کودکتان رشد می‌کند تا جایی که در بزرگسالی امکان تبدیل شدن کودک به یک شخص عصبی و حتی یک مجرم را دارد. علاوه بر این در دوران نوجوانی این کودکان مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

دانشمندان ثابت کرده‌اند که فریاد بر سر کودکان مانند تنبیه فیزیکی تاثیر گذار است و ترس از این تنبیه باعث می‌شود که کودکان به شما دیگر اعتماد نکنند

 

راهکار چیست؟

 

به یاد داشته باشید که یک نمونه برای کودک خود باشید. پایبند باشید اما در رفتار خود پایدار نیز باشید. به او بیشتر توجه کنید

 

5. در آینده کودکتان از میگرن رنج خواهد برد

 

بزرگسالانی که در دوران کودکی تحقیر شده و توهین به آنها می‌شود اغلب از میگرن مزمن رنج می‌برند؛ تا جایی که این حالات و ترس‌های کودکان می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و افکار خودکشی برایشان شود. این تا جایی پیش می‌رود که بزرگسال‌ها مجبور می‌شوند که به یک روانشناس حرفه‌ای مراجعه کنند.

 

راهکار چیست؟

نارضایتی‌های خود را آرام و منطقی بیان کنید.اگر در تربیت کودکان شکست خوردید باید اشتباه خود را بپذیرید. یاد بگیرید که به فرزندانتان گوش کنید و حرف‌های آنها را بشنوید.

 

نتیجه اینکه؛

 

مهمترین دلیلی که باعث می‌شود هرگز بر سر یک کودک فریاد نزنید، این است که در نتیجه او را سالم و شاداب خواهید دید و این تنها با نشان دادن صبر و عشق به دست می‌آید.
منبع: خبرگزاری فارس

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان
۰۶ شهریور ۰۱ ، ۲۰:۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر