تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری | ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل| 09132867163 | پزشک عمومی و متخصص | تزریقات وپانسمان|بخیه و کشیدن بخیه | سونداژ|NG TUBE| لوازم مصرفی بیمار مثل کپسول اکسیژن - تخت - تشک مواج - گلوکومتر - عصا واکر و...

تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری | ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل| 09132867163 | پزشک عمومی و متخصص | تزریقات وپانسمان|بخیه و کشیدن بخیه | سونداژ|NG TUBE| لوازم مصرفی بیمار مثل کپسول اکسیژن - تخت - تشک مواج - گلوکومتر - عصا واکر و...

تزریقات درمنزل اصفهان| خدمات پزشکی و پرستاری |  ققنوس

خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل شامل : پزشک عمومی و متخصص |تزریقات وپانسمان |کپسول اکسیزن |تخت|تشک مواج |گلوکومتر|عصا| واکرو کلیه لوازم مصرفی و غیر مصرفی... |مدیریت زخم های دیابتی و بستر| بخیه کردن و کشیدن بخیه |سونداژ مثانه ومجاری ادرار| NG Tube ||مراقبت از بیمار درمنزل وبیمارستان |گرفتن نمونه خون و ازمایش کرونا و ارسال به ازمایشگاه- تلفن هماهنگی 09132867163 و 09338726683

آخرین مطالب

اشتباهات رایج مضر برای سلامتی در حمام و دشتشویی

سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۰۲ ب.ظ

اشتباهات رایج مضر برای سلامتی در حمام و دستشویی

 

 

نکات ضروری در حمام و دستشویی


 بسیاری از افراد هنگام استفاده از حمام و دستشویی عادات اشتباهی دارند که به سلامتی آسیب می رساند. با ترک این عادات سلامت خود را حفظ کنید.

 

سیفون توالت فرنگی را در زمان درست استفاده نمی کنید

خیلی از افراد زمانی که هنوز در توالت فرنگی را نبسته اند، سیفون را می کشند؛ اما بهتر است بعد از بستن در، این کار را انجام دهید تا باکتری ها و میکروب ها در هوا پخش نشود.


دستمال استفاده شده را داخل توالت می‌ اندازید

این اشتباه ترین کاری است که خیلی‌ ها مرتکب می شوند. هرگز نباید دستمالی که داخل دستشویی استفاده کرده اید را داخل توالت بیندازید، زیرا در عرض چند ثانیه تمام آلودگی های آن پخش خواهد شد و باعث گرفتگی چاه هم می شود.


هنگام شامپو زدن موها را بالای سر جمع می کنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد مخصوصا خانم ها با موهای بلند مرتکب می‌ شوند، این است هنگامی که موهای شان خیس است، آنها را بالای سر خود جمع می‌ کنند که انجام این کار باعث گره خوردگی مو ها می‌ شود و یک موی زبر و خشک را به شما تحویل می دهد.


گوش را با گوش پاک کن تمیز می کنید

درست است که باید مراقب باشید که جرم ها و آلودگی ها داخل گوشتان راه پیدا نکند؛ اما جالب است بدانید که این مواد را نباید با گوش پاک کن تمیز کنید، زیرا ممکن است گاهی اوقات به پرده گوش آسیب وارد کند؛ به جایش از پنبه معمولی استفاده کنید.

گوش پاک کن


دستشویی رفتن را طولانی می کنید

خیلی از افراد زمانی که دستشویی هستند، این پروسه را خیلی طولانی می کنند اما استفاده بیش از حد از دستشویی در طولانی مدت باعث ایجاد بواسیر خواهد شد‌.


از دستمال داخل دستشویی برای تمیز کردن صورت استفاده می کنید

آلودگی و رسوبات دستمال داخل دستشویی عامل ایجاد انتقال انگل و باکتری برای افراد است و باید مراقب باشید که هرگز از دستمال داخل دستشویی برای صورت تان استفاده نکنید.


دما را داخل دستشویی تغییر نمی دهید

زمانی که می‌ خواهید سینک دستشویی یا توالت را بشویید، نباید از آب ولرم استفاده کنید؛ بلکه باید از آب داغ استفاده کنید. هرچه آب داغ تر باشد، احتمال تمیز شدن سطوح بیشتر است.


صابون را نمی شویید

زمانی که می خواهید از صابون برای تمیز کردن دست هایتان در دستشویی استفاده کنید، باید مراقب باشید که حتماً صابون را هم بشویید، زیرا آلودگی‌ های زیادی را به خود جذب کرده است.


مسواک را داخل دستشویی می گذارید

خیلی از افراد مسواک را داخل دستشویی می گذارند. انجام این کار باعث می شود که آلودگی ها روی مسواک بنشیند که اصلاً راهکار سالم و درستی نیست.


به اندازه کافی دست تان را نمی شویید

بسیار مهم است که دستان خود را به اندازه کافی بشویید تا جرم ها، باکتری ها و آلودگی ها از بین برود که حداقل زمان برای انجام این کار 20 ثانیه است.


مسواک تان را تمیز نمی کنید

محققان به این نتیجه رسیده اند که میلیون ها جرم و باکتری روی مسواک می نشیند و بسیار مهم است که مسواک را به اندازه کافی تمیز کنید، زیرا قرار است آن را داخل دهان تان بگذارید‌.


بیش از حد از دستمال توالت استفاده می کنید

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد به آن دچار هستند، زیاده روی کردن است‌. بهتر است که خیلی از دستمال کاغذی داخل دستشویی استفاده نکنید. استفاده بیش از حدِ آن باعث ایجاد جوش و انتقال کثیفی و آلودگی می شود.


با بدن تان خشن رفتار می کنید

زمانی که داخل حمام هستید، شاید وسوسه شوید که با لیف بدن خود را خیلی سفت و محکم تمیز کنید؛ اما انجام این کار پوست تان را دچار چروک و خشکی می کند؛ بنابراین نباید خیلی خشن رفتار کنید.


پشت توالت فرنگی را تمیز نمی کنید


خیلی از کسانی که از توالت فرنگی استفاده می کنند، فراموش می کنند که پشت توالت فرنگی را هم تمیز کنند. در صورتی که آن قسمت محل تجمع جرم و باکتری ها است.

نظافت توالت

 


نرم‌کننده را به قسمت بالای مو ها نمی‌ زنید

بسیار مهم است که نرم‌کننده را کمی بعد از ریشه تا قسمت پایین مو استفاده کنید. بعضی از افراد فقط نرم‌کننده را به نوک مو می‌ زنند که کاملا اشتباه است.


فرچه دستشویی را سریعاً سر جای خودش قرار می دهید

جرم ها و رطوبت ممکن است روی فرچه دستشویی بنشیند؛ به خاطر همین باید مراقب باشید که سریعا آن را در جایش قرار ندهید و حتما آن را بشویید و اجازه دهید که کاملا خشک شود.


صابون تان مرطوب‌کننده ندارد

اگر صابون حاوی نرم‌کننده و مرطوب‌کننده نباشد، باعث خشکی پوست خواهد شد؛ پس بهتر است از صابون حاوی نرم‌کننده استفاده کنید.


به خوبی بدن تان را نمی شویید

همه شما قبل از این که دوش بگیرید، از صابون و یا شامپو بدن استفاده می کنید. زمانی که می خواهید بدن تان را بشویید، به اندازه کافی آب بگیرید تا تمام صابون ها و مواد شیمیایی از منافذ پوست تان بیرون بیاید.


حوله را روی بدن تان می کشید

هنگام خشک کردن بدن، باید از پوست تان مراقبت کنید. نباید حوله را روی بدن تان بکشید؛ بلکه باید آن را به صورت ضربه ای به بدن بزنید تا زمانی که پوست تان خشک شود.

 


موبایل تان را با خود به دستشویی می برید

اگر از آن دست کسانی هستید که گوشی موبایل شان را با خود به دستشویی می برند باید به خاطر داشته باشید که ما بعد از رفتن به دستشویی فقط دست هایمان را می شوییم نه موبایل مان را. در حالی که دست های ما در تمام طول روز با گوشی مان تماس دارد

 


از لیف استفاده می کنید

 

استفاده از لیف تنها زمانی بی ایراد است که جدید باشد. لیف سلول های مرده ی پوست را جدا می کند و این سلول ها به لیف می چسبند و همانجا می مانند. ما معمولاً بعد از آنکه حمام کردن مان به پایان می رسد، لیف را گوشه ای در حمام رها می کنیم. این کار بهترین شرایط را برای رشد و تکثیر باکتری ها ایجاد می کند.

هر بار که بعد از شستشو لیف را در حمام می گذارید، باکتری ها به رشد خود ادامه می دهند. به همین دلیل دفعه ی بعدی که از آن استفاده می کنید، تمام آلودگی ها را دوباره به بدن خود برمی گردانید.

 


پاهایتان را درحمام نمی‌شویید

بعضی افراد هنگام حمام کردن پاهایشان را نمی‌شویند، چون تصور می‌کنند آب و صابون از روی بدن به پا‌ها می‌رسد و به این ترتیب پا‌ها خود به خود تمیز می‌شوند. اما این تصور کاملا اشتباه است و اگر پاهایتان را به خوبی نشویید، ممکن است دچار قارچ ناخن پا شوید.
 

روش درست:

    لیف تان را گهگاه عوض کنید.
    بعد از حمام، بگذارید لیف کاملاً خشک شود و هرگز آن را خیس در گوشه ای از حمام رها نکنید.

 


 حوله ی خیس تان را در حمام رها می کنید

رطوبت و باکتری ها، حمام را به بدترین مکان برای نگهداری حوله تبدیل می کنند. بعد از حمام و خشک کردن خودتان، نباید حوله ی خود را در حمام بگذارید.

روش درست:

بعد از حمام حوله ی خود را به بیرون حمام ببرید و در جای خشکی که هوای تازه دارد آویزان کنید تا دفعه ی بعدی که حمام می کنید با بوی ناخوشایند نم حوله مواجه نشوید.

 


مو‌های خیس تان را در حوله می‌پیچید

 

مو‌های خیس آسیب پذیری بیشتری دارند و به راحتی می‌شکنند. برای جلوگیری از این مسأله، بعد از حمام، موهایتان را در حوله نپیچید. همچنین در این حالت به دلیل بالا رفتن دما، فعالیت غدد چربی پوست سر بیشتر می‌شود، در نتیجه مو‌ها کمتر تمیز به نظر می‌رسند


هر روز حمام می‌کنید و موهایتان را می‌شویید

کسانی که مو‌های نازک یا ضعیفی دارند نباید هر روز موهایشان را بشویند. بهترین برنامه برای شست و شوی موها، دو بار در هفته است تا رطوبت مو‌ها متعادل بماند.

همچنین فراموش نکنید که زیاد حمام کردن پوست را اذیت می‌کند و رطوبت آن را می‌گیرد، چون آب تمام باکتری‌های مفید را از بین می‌برد. این مسأله می‌تواند منجر به بالا رفتن احتمال بروز عفونت‌های پوستی شود.

دوش آب سرد نمی‌گیرید

درست قبل از بیرون آمدن از حمام، به مدت ۳۰ ثانیه دوش آب سرد بگیرید. این کار مقاومت تان در برابر اضطراب را زیاد، سیستم ایمنی تان را قوی‌تر و مثل یک داروی ضد افسردگی عمل می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که دوش آب سرد قبل از خواب، ممکن است باعث بی خوابی شود.


 بعد از ورزش کردن حمام نمی‌کنید

بعضی تصور می‌کنند فقط به خاطر بوی عرق است که باید بعد از ورزش حمام کنیم. اما حقیقت این است که این کار دلایل دیگری هم دارد. عرق بدن رشد باکتری‌ها روی پوست تان را بیشتر می‌کند و این مسأله می‌تواند منجر به ایجاد ضایعات پوستی شود؛ بنابراین بعد از ورزش کردن، در اسرع وقت حمام کنید

 

 

لطفا 

نقطه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

از بقیه مطالب آموزنده و به روز سایت ما درقسمت بایگانی بازدید بعمل آورید

 

 

۰۱/۰۲/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
تزریقات و پانسمان و خدمات پزشکی و پرستاری درمنزل اصفهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی